El RC Hobby Center acull la final del Campionat de Catalunya de Radiocontrol
Els millors corredors de cotxes de radiocontrol s'han reunit al circuit que té el club a l'Hotel QGat
El Campionat de Catalunya de Radiocontrol consta de 3 proves, que es van rotant entre els diferents circuits del territori. Enguany s'han celebrat les dues primeres proves al circuit indor del carrer Gran Via de Barcelona, propietat del campió mundial de radiocontrol, i al circuit de Manlleu. La darrera prova ha reunit als millors conductors de Catalunya i d'Espanya, un total de 30 participants, a les instal•lacions del RC Hobby Garden, situades a l'Hotel QGat, aquest diumenge 8 de maig.
A la primera prova del campionat hi havia més de 60 persones inscrites, però a l'última prova només es queden els que tenen oportunitat de guanyar el campionat. Segons explica Carles Rocamora, president del club RC Hobby Garden i organitzador de la prova, juntament amb l'Asociació Española de Cotxes a Radiocontrol, la majoria de competidors són de l'entorn de l'àrea metropolitana de Barcelona, i els millors corredors d'Espanya són catalans.
La pluja, constant durant tot el matí, però poc intensa, ha permès les condicions idònies per a compactar la terra. El circuit, quan és sec, patina més i aixeca pols, però amb la terra humida s'aconsegueix més adherència i es guanya en maniobrabilitat. "Si hagués plogut més, hauria estat pifia", comenta Rocamora, "pel fang i perquè els circuits electrònics d'aquests cotxes no estan preparats per a mullar-se".
L'electrònica supera a la gasolina
La competició s'ha fet amb buggies d'escala 1/8, que són els cotxes de radiocontrol més grans. Actualment és la categoria que compta amb més seguidors. Això es deu a la gran amplitud de modificacions i prestacions que poden incorporar, i per ser els cotxes més potents, podent arribar als 80 km/h i fer salts de fins a 15 metres.
Bateries de liti, motors brushless (imantats, sense escombretes), aeronàutica, alerons, pneumàtics, "és un món amb molta cosa per provar", explica Rocamora. "La gent és molt friqui del tema. Tot el dia estan fent invents per millorar les prestacions." Aquests buggies són els que antigament portaven el motor de gasolina. Actualment, però, els avenços electrònics han aconseguit que puguin córrer fins i tot més que els antics cotxes de gasolina.
"El què més es nota són els pneumàtics," explica Rocamora; "si encertes els pneumàtics, pots millorar la marca en un segon, o segon i mig." Hi ha competidors que han portat fins a 6 kits de pneumàtics diferents.
Segons Rocamora, el món del Dron està guanyant molt de terreny al món del cotxe, perquè permet encara moltes més prestacions, variables i modificacions amb kits electrònics.
L'RC Hobby Garden
El circuit del club de radiocontrol santcugatenc és un dels més importants de Catalunya, explica Rocamora. Abans estaven a un circuit al Garden Rocamora, al carrer Sant Crist de Llaceres, però se'ls va fer petit pel tipus de competicions que volien organitzar. Estan molt agraïts amb l'Hotel QGat, amb el qual van arribar a un acord de col·laboració, quan els va cedir l'espai on ara tenen el circuit actual. A part del Campionat de Catalunya, al club també s'hi celebren altres competicions, cursos de formació, campionats per a socis, etc.
Pròximament, competició de furgonetes americanes
La setmana vinent, el circuit organitza una competició de furgonetes de shortcut 1/10. Són cotxes amb una distància entre eixos més petita, per tant són més petits, però tenen la peculiaritat que estan recoberts amb una carrosseria rèplica de les furgonetes nord-americanes. La carrosseria el fa semblar un cotxe més gran.