És important aprendre a escriure bé des d'un principi FOTO: Cedida

Comerç

Els problemes d'escriptura en els infants

ESAPI PUBLICITARI. No tenir adquirida correctament l'escriptura pot tenir greus repercussions en el rendiment acadèmic

L'escriptura és un dels mitjans que tenim les persones per comunicar-nos, l'aprenem a l'escola quan som nens i ens acompanya durant tota la vida. 

Però, què passa quan hi ha un problema d'aprenentatge de l'escriptura?

Podríem resumir les dificultats d'escriptura en tres grups

  1. Dificultats o errors ortogràfics: són errors de l'escriptura que afecten a la paraula. 
  2. Dificultats o errors gràfics: són errors que afecten al traçat i / o a la grafia de les lletres. 
  3. Dificultats o errades en la composició: són errors que provoquen que el nen no pugui expressar per escrit i de forma adequada un pensament, un sentiment o una idea. 

En les dificultats o errors ortogràfics, també anomenat Disortografia, el subjecte mostra dificultat per relacionar correctament els fonemes amb els seus grafemes, per atendre les peculiaritats ortogràfiques de les paraules ( "b" o "v", "h" o no ... ) i per integrar les regles d'ortografia ( "m" abans de "p" i "b"). Es caracteritzen per substitucions de fonemes, addicions, omissions i inversions, entre d'altres. 

Les dificultats o errors gràfics, també denominat Disgrafia, és la dificultat de l'escriptura que afecta a la grafia. Aquestes dificultats en l'escriptura s'observen com errors de proporció (lletres molt grans, molt petites o mixtes), traços de mala qualitat, moltes irregularitats en la formació de les lletres o dificultats d'espaiat que provoquen que unes paraules s'amunteguin i altres es separin en excés. L'adherència del llapis, la lateralitat i la coordinació viso-motora també poden dificultar que el nen aprengui correctament l'escriptura. 

No hem d'oblidar-nos de la postura, la posició del colze i l'avantbraç i la flexo- extensió de la mà que té el nen quan escriu, ja que, encara que a primera vista no ho sembli, són molt importants a l'hora d'escriure. 

No tenir adquirida correctament l'escriptura pot tenir greus repercussions en el rendiment acadèmic de l'infant. Per tot això, la reeducació de les dificultats d'escriptura s'ha de dur a terme conjuntament entre el terapeuta ocupacional i el logopeda.

Contingut patrocinat per: