Dormir poc no és sinònim de dormir malament

Comerç

L’insomni

L’insomni és un problema que pateixen milions de persones i per vèncer-ho no sempre són necessaris els fàrmacs

Semblants beneficis es poden obtenir seguint algunes simples normes d’higiene de vida. Greixos, llet, sal, cafè, alcohol influencien el somni de diverses maneres.

L’estrès ens provoca una tensió nerviosa, que si no està ben controlada i portada a la normalitat de la son pot provocar un estat de malestar també molt greu. El somni és una necessitat per a l’home, que durant les hores de repòs es desintoxica del verí de la fatiga, de la tensió nerviosa, de la por o de la desil·lusió.

Per viure en bona harmonia amb un mateix és indispensable tenir un bon equilibri somni/vigília. L’insomni representa un toc d’alarma que indica que alguna cosa va malament en l’equilibri físic i psicoemotiu de la persona.

L’insomni és una molèstia de qui no descansa de manera adequada, sigui per la dificultat d’adormir-se, sigui per despertar freqüentment durant la nit o perquè es desperta massa aviat al matí.

La necessitat de son varia segons l’edat i l’individu. El nadó dorm prop de 18 hores. L’adult una mitjana de 7 o 8. Alguns individus, com la gent gran, en tenen prou amb un repòs de 3 o 4 hores.

Dormir poc, llavors no vol dir dormir malament.