L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha presentat les dades FOTO: JR Armadàs

TOT Economia

Augmenten un 200% els conflictes de consum amb els bancs

Segons les dades del 2012 de l'Oficina Municipal d'Informació Consumidor les consultes i expedients sobre accions preferents és el que més ha augmentat

Els problemes amb els bancs han estat la gran novetat de les reclamacions i consultes a l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC) durant el 2012. Per bé que els conflictes relacionats amb les companyies de telefonia mòbil representen gairebé la meitat dels conflictes que atén aquesta oficina municipal, les consultes i reclamacions sobre afers bancaris s’han incrementat un 200%.

Això és així, en gran part, perquè Catalunya Caixa ha signat un acord amb el govern català de tractar cas per cas cadascun dels afectats per la polèmica de les accions preferents fet que ha provocat un increment de casos també a Sant Cugat. De fet segons ha explicat la directora de l’OMIC, Mercè Álvarez el 10% dels casos que s’han tramitat sobre preferents a Catalunya procedents de les diferents OMIC són santcugatencs”. També remarca que gran part dels consumidors afectats són persones grans que intenten recuperar els estalvis de tota una vida. Concretament de les 223 atencions sobre Catalunya Caixa s’han tramitat 61 sol·licituds d’arbitratge a Sant Cugat.

El problema de la telefonia

La novetat són els bancs però el gran gruix de reclamacions i atencions el capitalitzen tres empreses: Movistar Vodafone i Orange. Entre les tres sumen el 41% del total d’incidències que atèn l’OMIC. Malgrat això la amb un percentatge de gairebé el 100% aquests expedients acaben rebent una resposta per part de les companyies i en un 65% acaben tenint una estimació de la sol·licitud presentada pel consumidor.

Agrupant els conflictes per temàtica s’arriba a la conclusió que el 50% de les consultes que es reben tenen a veure amb els subministraments bàsics (aigua, llum, gas, internet...) i un 27% tenen a veure amb els serveis. L’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa ha volgut destacar l’eficàcia d’aquesta oficina municipal que compte amb 2 tècniques per a fer tramitar les 4.133 consultes que s’han rebut l’any 2012.