El Punt d’Atenció a l’Emprenedor tramita la creació de 37 noves empreses en sis mesos

Aquest servei de l'Ajuntament de Sant Cugat permet crear una empresa en 48 hores

Durant els seus primers sis mesos de funcionament, el Punt d’Atenció a l’Emprenedor de l’Ajuntament de Sant Cugat ha tramitat la creació de 37 noves empreses locals. D'aquestes, 32 s’han concretat donant-se d’alta del règim d’autònoms i cinc s’han constituït com a societats limitades.

El Punt d'Atenció a l'Emprenedor és un servei gratuït inclòs a la finestreta única municipal de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses, l’inici efectiu de la seva activitat i el seu desenvolupament a través de la prestació de serveis d’informació, tramitació de documentació, assessorament, formació i suport al finançament empresarial.

Durant el primer trimestre es van tramitar disset noves empreses; dues al gener, nou al febrer i sis al març; i durant el segon trimestre se n’han tramitat vint més; sis a l’abril, sis al maig i vuit al juny. Pel que fa als sectors, dues de les empreses de nova creació són del sector industrial, cinc es dediquen al comerç, quatre més són de l’àmbit de la restauració i 26 són del sector serveis.

Una empresa en 48 hores

Actualment, des del Punt d'Atenció a l'Emprenedor es poden constituir empreses en tres formes jurídiques i en només 48 hores: empresari individual, societat limitada nova empresa i societat de responsabilitat limitada.

Els tràmits que es poden fer a través del PAE són:

  • Tràmits a la Seguretat Social
  • Comunicació de l'inici d'activitat a l'Agència Tributària
  • Sol·licitud del NIF provisional
  • Liquidació de l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats
  • Inscripció en el Registre Mercantil Provincial
  • Expedició de l'escriptura inscrita
  • Sol·licitud del NIF definitiu de la societat
  • Inscripció de fitxers de caràcter personal a l'Agència Espanyola de protecció de dades
  • Sol·licitud de reserva de marca o nom comercial a l'Oficina Espanyola de Patents i Marques
  • Comunicació dels contractes de treball al Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE)

Per accedir a aquests serveis, cal enviar un correu electrònic. Un cop acceptada la sol·licitud, els emprenedors faran una entrevista amb un tècnic de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa per revisar la documentació del seu projecte de negoci. Tot seguit, se’ls donarà cita per realitzar el tràmit d’alta, que es fa en un temps mitjà d’una hora. Tots aquests serveis són gratuïts.