Ricoh factura un 6,5% més que l'any anterior
L'empresa amb seu a Sant Cugat factura 230 milions en el 2014. La plantilla, actualment de 1.900 treballadors, ha crescut un 14%
(ACN) Els resultats obtingut el 2014 han estat ''molt bons'' segons ha valorat Ramon Martin, director general per Espanya de Ricoh. El creixement del 6,5% consolidat de la companyia, ha estat del 23% si només es té en compte la facturació de la divisió de serveis digitals.
L'estratègia de diversificació iniciada al començament de la crisi, d'obrir més línies de negoci que la tradicional del món de les impressores, ha funcionat i el 2014 la facturació de serveis integrals i digitals ha ocupat el 28% de la facturació total, mentre que el món de la impressió s'ha consolidat amb el 72% del volum de negoci.
El creixement de la facturació ha estat del 6,5% el 2014, en part gràcies a la recuperació que s'està observant en el món de les pimes que ''ha despertat'' aquest 2014 i que manté la inèrcia de recuperació durant els primers mesos d'aquest any. A més del ''despertar'' del món de la pime, Ricoh també preveu que el 2015 serà un millor any que el 2014 perquè el sector públic també està fent inversions, després d'un anys de paralització com a conseqüència de l'ajust fiscal.
Més plantilla i bones perspectives pel 2015
El creixement de la facturació també s'ha traduït amb un augment de la plantilla que ha passat d'unes 1.600 persones que hi havia al tancar el 2013 a prop de 1.900 persones, amb un creixement del 14%. A Catalunya el creixement de la plantilla ha estat del 19% fins arribar a una plantilla que frega les 1.000 persones.
L'esforç de diversificació iniciat en l'inici de la crisi, que va tenir com apunt d'inflexió el 2012 amb la compra d'Aventia i la integració de 300 persones amb habilitats en el món de les tecnologies digitals, ha obtingut aquest 2014 un nou punt d'inflexió amb la compra dels 15 treballadors de l'empresa B2B2000 d'Oviedo especialitzada en el desplegament de la plataforma tecnològica 'Hybris', un servei per configurar noves línies de vendes de productes 'on line' per Internet.
Per aquesta setmana, Martin preveu la inauguració d'un centre de competència digital a Oviedo amb una superfície de 1.200 metres quadrats i 50 treballadors de plantilla que serà el centre que coordinarà tota la implantació de la plataforma 'hybris' en les empreses que vulguin incorporar plataformes de vendes 'on line'. Martin ha explicat que una d'aquestes empreses en les quals s'està treballant és la cadena de supermercats 'Dia'.
Martin preveu que aquest 2015, amb la reactivació del sector de les pimes més del sector públic, la previsió de facturació és optimista i especialment pel potencial de creixement de la comercialització de la plataforma 'Hybris' que ha estat adquirida per la companyia SAP i que pot augmentar la divisió de vendes digitals.