Mira-sol Centre paga més IBI durant 2 anys per un error d'alguna administració
La direcció de Promusa i la de la delegació local de la Diputació de Barcelona (encarregada del cobrament de l’impost) asseguren que l’errada no parteix d’ells sinó de la valoració cadastral
La presidenta de la comunitat de veïns del complex promogut per l’empresa municipal Promusa, Mari Carmen Torres, assegura que hi ha 64 famílies que tenen els seus impostos engreixats per aquest error. A Mira-sol Centre hi conviuen veïns amb pisos de protecció oficial amb d’altres que no ho són.
No sembla que ningú tingui clar quin és l’origen del problema i en parlar amb els responsables de diferents organismes públics afectats tampoc s’esclareix el perquè de les sobrevaloracions dels immobles a nivell cadastral. Segons el director general de Promusa, Lluís Hosta, “no sabem per què s’han atribuït més metres quadrats dels que realment tenen els pisos”. Hosta es defensa afirmant que “des de Promusa vam passar les dades a hisenda basant-nos en el que deien les escriptures dels immobles.” Els veïns recorden que aquest mateix problema ja el va partir anteriorment la promoció de Promusa del carrer de Josep Irla.
Per la seva banda, Joan Hurtado, cap de l’oficina local de la Diputació de Barcelona, manté que el problema no té res aveure amb els metres quadrats del pisos sinó amb el fet que es van donar d’alta al cadastre com a pisos no protegits, cosa que n’augmenta el valor cadastral i consegüentment l’IBI.
Malgrat la descoordinació administrativa, alguns veïns ja han sol·licitat una modificació cadastral que corregeixi l’error i s’estan rebent cartes per sol·licitar la devolució dels diners. Actualment ningú ha rebut l’excedent que havien pagat, però Hurtado manté que se’ls tornarà amb “els corresponents interessos” d’aquests dos anys. Els veïns també desconeixen la traducció de l’error en euros, a títol particular i com a import global de la tota la comunitat.
A l’espera que arribin en forma de diners la recepció d’ingressos indeguts des d’hisenda, els residents de la zona lamenten la manca de comunicació entre administracions i el fet que no se’ls hagi aclarit per què hi ha hagut el problema durant dos anys seguits.