El repte d'aflorar el talent femení i potenciar la meritocràcia
El Women Evolution reflexiona sobre el talent femení i la necessitat de potenciar-lo
Potenciar, visibilitzar i aflorar el talent femení és un dels grans reptes que afronten les organitzacions empresarials. Així s'ha reivindicat durant la taula rodona Talent femení com a palanca d'innovació a l'empresa del Women Evolution, el congrés per a dones líders, executives i emprenedores que se celebra aquest 3 d'octubre a Sant Cugat i que ha omplert l'auditori d'Esade.
Aurora Catà, vicepresidenta de l'America’s Cup Events Barcelona; Mariona Sanz, directora d'Innovació i Desenvolupament del Barcelona Supercomputing Center, i Esther Carrera, senior executive de Michael Page, han reflexionat sobre el paper de la dona a l'empresa i al món tecnològic. Han coincidit a lamentar que encara avui els homes són majories en aquest sector i en les esferes de decisió i han abordat com pot accelerar la igualtat.
La meritocràcia i el talent
"En el món tecnològic falten dones", ha sentenciat Mariona Sanz, que considera que la clau és "afavorir el talent femení, captar-lo i fer-lo aflorar". Això passa per polítiques empresarials enfocades a aquest objectiu, però també des de l'educació dels més petits: "La carrera científica i tècnica ha estat tradicionalment dominada per homes".
Aurora Catà s'ha mostrat en contra de les quotes d'homes i dones, tot i reconèixer que hi ha molts més homes. En canvi, aposta per una meritocràcia real a les empreses: "Necessitem processos objectius per fomentar la meritocràcia en les promocions dins de les organitzacions". "La meritocràcia s'ha d'imposar", ha reivindicat. En aquest sentit, també ha enviat un missatge a les professionals: "S'ha de tenir la convicció que no hi ha límits ni sostres, encara que n'hi hagi".
A més, la vicepresidenta de l'America's Cup ha entomat el "repte del talent" i la necessitat de fomentar vocacions tècniques i tecnològiques. "Hem d'involucrar la necessitat que el talent vulgui implicar-se i transformar el món".
Les generacions i l'edat
Per la seva banda, Esther Carrera ha volgut centrar-se en el repte generacional i ha recomanat a les empreses que formin equips amb persones de diferents edats: "No és sa que una companyia només tingui una generació".
En aquest sentit, ha donat tres estratègies per atreure talent jove i mantenir-lo, un dels grans reptes, ja que ha explicat que les noves generacions es cansen ràpidament i canvien sovint de feina. La flexibilitat, els programes de formació i desenvolupament i la cura de la salut i la salut mental són els tres pilars. A més, ha fet una crida a no discriminar per edat, com sovint pateixen les persones més grans: "Tots hem sigut joves i tots serem grans".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.