L’inici de la trobada ha deixat 100 assistents sense seient. FOTO: A. Ribera

TOT Economia

Sant Cugat: capital de l’emprenedoria catalana

La Cambra de Terrassa ha aplegat més de 800 persones al Teatre-Auditori per celebrar la 3ª edició de les Jornades d’Emprenedoria que ja s’han convertit en la convocatòria de més èxit en aquest àmbit

FOTO: A. Ribera
Sant Cugat ha estat, durant un dia, l’epicentre de l’emprenedoria catalana. La 3a Jornada d’Emprenedoria impulsada per la Cambra de Comerç de Terrassa ha triplicat els assistents de la segona edició i ha deixat petit el Teatre-Auditori. L’inici de la trobada ha deixat 100 assistents sense seient per poder escoltar la conferència del conseller del grup Pyrénées i Grup Corfú, Emili Duró. Aquest gurú català de l’optimisme empresarial ha parlar d’economia però ha centrar més el seu discurs en encoratjar els emprenedors a tenir cura de la vida provada i no oblidar que hi ha vida més enllà dels negocis i els diners.

Analitzar 3 casos d’èxit
La jornada ha continuat amb l’exposició de tres empreses que anys enrere van ser una idea brillant de negoci i avui en dia són casos d’èxit empresarial. Un dels fundadors del portal immobiliari Idealista.com, César Oteiza, ha narrat com van trobar una solució nova a un problema vell: la necessitat de trobar pis: “Al 2000 l’economia espanyola es basava en el sector immobiliari així que vam veure una oportunitat de donar-li una nova eina al sector amb el naixement d’Internet”.

Des de l’Anoia un dels responsables de l’empresa de calçat Munich, Marius Cirera, ha parlat d’intraemprenedoria entesa com la capacitat d’endegar o emprendre projectes nous dins la mateixa empresa. “A Munich, una empresa que fa sabates des de 1939, vam veure que no podíem competir amb les grans marques del calçat esportiu i vam canviar la línia de negoci per centrar-nos en calçat per a gent gran i en el món de la moda.” A banda d’això, ha encoratjat als emprenedors a fer el pas a la xarxa per promocionar o comercialitzar els seus productes.

L’últim cas ha estat el de l’empresa de motos Cooltra fundada per l’alemany, Timo Buetfisch. Amb humor ha animat els assistents explicant que “si sóc un guiri que es diu Timo és capaç de vendre motos, pels locals no ha de ser un tan difícil...” L’emprenedor germànic ha exposat el seu cas i com (una vegada més) Internet li ha servit de plataforma per llogar motos a turistes a ciutats catalanes balears i valencianes.

Finançar el nou negoci
L’última part de la jornada ha estat dedicada a trobar idees per finançar les noves idees de negocis. En una taula rodona per abordar el tema, el soci director d’Amura Corporate Finances, el santcugatenc Joan Alsina, ha comentat que cal tenir clar que “un inversor posa diners en un negoci per que vol guanyar diners i si ho posa és perquè hi ha un pla de negoci ben estructurat i amb rigor que li genera confiança.” L’inversor santcugatenc Manel Sarasa han insistit en que moltes vegades el problema no és la manca de finançament sinó l’absència de bones idees.