Sorea i el Síndic de Greuges col·laboraran per una millor atenció als ciutadans
Ramón Albareda, Director de Concessions de Catalunya Centre de Sorea, ha indicat que la signatura d'aquest conveni no té res a veure amb el venciment de la concessió a Sant Cugat el 2019
El Síndic de Greuges de Sant Cugat del Vallès, Ramón Palacio, ha signat un conveni de col·laboració comunicativa amb l'empresa subministradora d'aigües Sorea per ajudar a gestionar les reclamacions i consultes que puguin rebre sobre aquesta companyia. La signatura, que s'ha dut a terme aquest dijous 10 de maig, ha reunit a Palacio amb diversos càrrecs de Sorea.
El Síndic ha volgut deixar clar que es tracta d'un acord voluntari, ja que "el rol del Síndic és atendre les relacions ciutadanes en vers l'Administració, no envers empreses privades". La signatura servirà previsiblement per millorar la comunicació i informació entre l'atenció al client de la companyia d'aigües i l'ens santcugatenc. En concret, Palacio ha explicat que "ens comprometem a col·laborar amb terminis i procediments de resolució, en casos d'urgència i casos de vulnerabilitat".
La col·laboració ha comptat amb bones paraules de Ramón Albareda, Director de Concessions de Catalunya Centre de Sorea, que ha indicat que des de l'empresa "tenim l'obligació moral de tenir aquesta responsabilitat i sensibilitat" de col·laboració amb entitats públiques com el Síndic de Greuges.
Per la seva part, el Defensor del Client de la companyia, Sergio Sanchís, ha apuntat que "nosaltres, a part de temes formals i legals -com la signatura del conveni- treballem amb temes d'equitat per determinades famílies en determinades situacions", i ha destacat la necessitat del conveni perquè "veiem que hi ha ciutadans que normalment presenten reclamacions al Síndic", i ha destacat la rellevància del canal de comunicació directa que pretén aquest conveni.
Pel que fa a les xifres, Palacio ha indicat que "tenim molt poques reclamacions d'aigua. A vegades hi ha hagut alguna per desatenció". Més concreta ha sigut la perspectiva d'Imma Bermúdez, Responsable de Clients del D.C. Centre de Sorea, que ha explicat que en general "menys de l'1% dels clients de Sorea es queixa, amb un total d'entre 4.000 i 6.000 queixes l'any, i moltes vegades no realitzen queixes, sinó que demanen explicacions de la factura".
Cal destacar també que Albareda, en ser preguntat per la firma del conveni quan la concessió de l'Ajuntament de Sant Cugat finalitza el pròxim any 2019 i està sobre la taula una possible municipalització del servei de l'aigua, ha deixat clar que "no té res a veure" i que "és una casualitat en el temps". I posa com a exemple que "l'any passat vam fer aquest conveni a Rubí que, casualment, doncs no estem al final de la concessió sinó a la meitat".