Èric Gómez i Marc Sanglas a la roda de premsa davant l'estació de FGC de Sant Cugat. FOTO: A. Guerrero

Actualitat

ERC proposa al parlament una millora del transport i la mobilitat a Sant Cugat

El diputat parlamentari Marc Sanglas i el secretari de política municipal d'Esquerra Republicana Èric Gómez han presentat la proposta de resolució

Des de la secció local d'ERC s'ha elaborat una proposta de millora del transport públic per a la ciutat de Sant Cugat que aquest dimarts 27 de març s'ha enviat al Parlament per a que sigui estudiada davant la Comissió de Territori i Sostenibilitat. Marc Sanglas, diputat parlamentari, qui juntament amb el portaveu adjunt d'ERC Oriol Amorós ha presentat la proposta en l'àmbit autonòmic, troba que el sistema tarifari actual és “injust”.

Nou sistema de quilometratge
La proposta d'ERC se centra especialment en la substitució del sistema tarifari vigent per un altre que vagi en funció dels quilòmetres recorreguts. Mentre aquesta reforma s'estudiï i s'efectuiï Esquerra demana que Sant Cugat sigui inclosa en la Zona 1 dels transports metropolitans. Dins d'aquest sistema tarifari es demana també una modificació del títol de transport dels estudiants de la UAB que permeti la combinació de diferents mitjans i que inclogui també avantatges similars per als estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya. A més, hi ha una petició en relació a la creació d'un intercanviador entre l'estació de FGC de Volpalleres i la de Rodalies de RENFE que demana la construcció d'una passarel·la paral·lela a la via del tren per escurçar la distancia entre les dues parades.

Acord amb el PSC
Èric Gómez ha avançat que en el pròxim ple municipal el Partit Socialista de Catalunya (PSC) presentarà, gràcies a un acord entre els dos partits, una moció que aposti per les reformes del transport urbà de Sant Cugat i la millora de les parades d'autobús. En relació amb la moció aprovada en el darrer ple sobre la petició de l'Ajuntament a la Generalitat d'una T-ANY Gómez ha afirmat que està bé com a mesura passatgera però que no és suficient, tot remarcant la necessitat del canvi de sistema tarifari en el que “el preu s'estableixi d'acord amb la distància recorreguda”.