Les mercaderies passaran per Sant Cugat camí de l'Euripa central FOTO: JR Armadàs

Actualitat

Europa avala el corredor mediterrani

Brussel·les subvencionarà l’eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València i Andalusia

Molts catalans diran que s’ha imposat el seny. Finalment la Comissió Europea ha declarat el corredor ferroviari mediterrani com a infraestructura prioritària en el si de la unió d’estats. Més enllà dels beneficis econòmics i logístics que aquest fet pot comportar per a l’economia local, comarcal i del país a llarg termini els efectes immediats de la notícia són que la Unió Europea finançarà un 20% del cost de la construcció d’aquest eix ferroviari. Segons l’anunci de l’eurocomissari de Transports, Siim Kallasari, Brussel·les subvencionarà l’eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena, Almeria i Algesires.

Sant Cugat i el tren

És molt provable que aquesta infraestructura travessi Sant Cugat tot i que a la ciutat no s’hi veurà gaire cosa més que trens passant amunt i avall carregats de contenidors. Aquesta ha estat una infraestructura llargament reivindicada tant per l’Ajuntament de Sant Cugat com pels veïns així com les patronals de la comarca i les cambres de Comerç.

El ple de Sant Cugat va aprovar dilluns una moció de suport al corredor ferroviari del mediterrani.
la moció recorda que “per a Sant Cugat té especial importància, atès que el teixit industrial de la nostra ciutat, està integrat majoritàriament per empreses multinacionals. Aquest projecte facilitaria i abaratiria las seves exportacions majoritàriament a Europa”.

El text també argumenta que “el corredor ferroviari del mediterrani assumeix una importància vital per assegurar el futur desenvolupament del litoral mediterrani, que representa gairebé un 50% de la població del país i un 60% de tota l'exportació espanyola. És fonamental, donada la fragilitat de l'economia actual, invertir en projectes de cost absolutament necessari i amb una rendibilitat futura màxima, i la infraestructura del corredor mediterrani ho és sens dubte.”