La Floresta tindrà el seu propi Consell d’Infants
A la Floresta hi viuen gairebé un miler de nens menors de 18 anys
La comissió educativa del Consell de Barri de la Floresta està treballant en la creació d’un Consell d’Infants amb els nens i nenes del districte santcugatenc. Ja fa uns mesos, es va traslladar la proposta a l’Ajuntament de Sant Cugat i des de la Floresta s’està treballant perquè sigui una realitat de cara al curs 2017-2018. L’objectiu és integrar la mirada infantil en la construcció i evolució de la Floresta i no deixar de costat aquesta part de la població.
Isa Vicente, estudiant de Pedagogia i veïna del barri, està liderant la creació d’aquest nou òrgan de participació ciutadana i destaca que un dels reptes principals serà arribar a tots els infants del barri. I és que només la meitat estudien a l’escola de la Floresta.
“Estem fent una primera fase de diagnòsis per conèixer la realitat dels infants al barri”, detalla. Així, treballarà conjuntament amb altres escoles del barri i del municipi, i entitats del poble com l’Olympic, el CAU o el Centre Obert.
Distribució infants a la Floresta:
- 0 a 2 anys: 121 infants
- 3 a 11 anys: 491 infants
- 12 a 15 anys: 209 infants
- 16 a 18 anys: 94 infants
- Total: 915 infants
De baix a dalt
Vicente apunta que la idea és que siguin els propis nens i la gent del barri els qui vagin definint com serà i quina serà la tasca del consell infantil: “Ha de ser un projecte de la Floresta”.
La participació des d’un bon inici dels nens també serà important, ja que coneixaran de primera mà els seus drets i obligacions com a ciutadans. Així, es crearà un grup de treball que durant els pròxims mesos haurà de definir el reglament del consell.
El Consell d'Infants
Sant Cugat compta amb un Consell d’Infants des del 2010. És un òrgan de participació ciutadana, de caràcter consultiu, format, en aquest cas, per nens i nenes de 10 a 12 anys que estudien 5è i 6è de primària a les escoles de Sant Cugat.
La seva funció és aportar als responsables polítics del municipi la visió que tenen els infants sobre la ciutat i la realitat que els envolta, perquè la seva opinió es tingui en compte a l’hora de prendre decisions que els afecten com a ciutadans.