Les estacions del centre de Barcelona registren ara menys usuaris. FOTO: Arxiu

Actualitat

L'Ajuntament demanarà a l'ATM la creació d'una T-ANY de sis zones a preu reduït

El Ple municipal ha aprovat la moció d'ICV-EUiA contra la pujada tarifària de l'ATM

Amb els vots de tots els partits a favor, excepte l'abstenció del Partit Popular, el Ple d'aquest dilluns 19 de març ha aprovat la moció d'ICV que vol proposar a l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM) la creació d'abonaments més econòmics pels usuaris. Tanmateix, la mesura insta a la Generalitat a presentar el Projecte de llei del finançament de Transport Públic amb un nou model de tarifació.

Les esmenes de CIU i el PP
Convergència i Unió ha volgut puntualitzar i modificar dins de la moció original alguns punts, especialment en la contextualització, en els quals s'explicava i es mostrava el desacord en l'increment de les tarifes, que han pujat una mitjana d'un 12%. El tinent d'alcalde de Mobilitat Jordi Puigneró ha declarat que el seu partit vol que la moció inclogui el "perquè" d'aquest augment tarifari. "S'ha de dir el pecat però també el pecador" afirma Puigneró en relació amb l'esmena que senyala "la dràstica baixada de l'aportació de l'Estat en el pressupost de l'ATM" i que segons ell és la causant que ara hagin d'assumir els costos la Generalitat de Catalunya i els usuaris.

Per la seva part, el Partit Popular també havia fet unes esmenes que finalment no han pogut ser portades a votació, motiu pel qual el partit ha decidit abstenir-se. Tot i afirmar que estava d'acord amb certs punts de la moció original el regidor del PP, Bruno Salvador ha qualificat d'"inviable" el model d'una T-Any compatible amb les 6 zones.

Nou abonament i nou Projecte de llei
La proposta finalment aprovada planteja la creació d'una targeta anual i una T-JOVE-ANY de preu reduït que siguin vàlides per a les sis zones de la xarxa metropolitana.

També s'aborden altres punts referents a l'ATM com l'impuls de la validació sense contacte dels títols de transport i el Projecte de llei de finançament del transport públic que inclogui una negociació amb l'Estat referent a les aportacions cap a aquest servei. L'objectiu és establir un "nou model de tarifació del transport públic" amb el qual, entre d'altres, "s'aconsegueixi un abaratiment dels preus i un tracte preferent per a les persones que es desplacen diàriament per raons de feina o estudi".