Alumnes de l'escola Collserola fent experiments. FOTO: Cedida

Actualitat

L’escola L’Olivera celebra la Setmana de la Ciència

35 investigadors de centres de recerca, professors universitaris i professionals del món de l’empresa amb formació tècnica i científica s'encarregaran de fer tallers experimentals i xerrades

La III edició de la Setmana de la Ciència s'estendrà per l’escola L’Olivera del 24 al 28 de març. En aquesta edició fins a 35 investigadors de centres de recerca, professors universitaris i professionals del món de l’empresa amb formació tècnica i científica s'encarregaran de fer tallers experimentals i xerrades divulgatives que acostaran la recerca científica a 450 alumnes de L’Olivera des dels 3 als 12 anys.

Ecologia, microbiologia, medicina, astronomia, química, prehistòria, genètica, arquitectura i la biodiversitat marina, seran alguns dels temes que es tractaran. Les jornades comptaran amb la participació del divulgador científic i reporter del programa de TV3 QuèQuiCom, Pere Renom, i la participant de la regata mundial sense escales Barcelona WorldRace, Anna Corbella.

Aquest any el centre d’interès de la Setmana de la Ciència serà “el Bosc Mediterrani”. Per això, el vestíbul de l’escola es decorarà amb diversos mòduls explicant les principals característiques d’aquest tipus de bosc i els investigadors del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) faran tallers sobre adaptacions de les plantes a la sequera, la fauna del sòl i les xarxes tròfiques.

Més sobre la setmana de la ciència
La Setmana de la Ciència és un projecte organitzat per famílies dels alumnes, ja que la majoria de persones que imparteixen els tallers i les xerrades són mares i pares del centre, juntament amb l’escola. Aquesta tercera edició consolida el projecte en el calendari escolar i s’integra dins el Projecte Educatiu de Centre, que inclou fomentar l’experimentació i el mètode científic com a metodologies d’aprenentatge. Les activitats experimentals fomenten la curiositat dels infants, el seu pensament crític, la creativitat i la motivació en l’aprenentatge.