Estació de FGC Volpelleres a Sant Cugat. FOTO: Artur Ribera

Mobilitat

Acord perquè Sant Cugat pugui formar part de la zona 1 del transport

L'entrada a la zona 1 implicaria un augment en els impostos dels santcugatencs i santcugatenques

L'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord per tal d'integrar divuit municipis, fins ara a la zona 2, a la primera corona del transport metropolità, segons informa El País. Sant Cugat, que fa anys que reivindica formar part de la zona 1, és un d'ells. La T-10 de dues zones costa actualment 20,20 euros, mentre que la d'una zona en són 10,10. El billet senzill passaria de més de 3,10 euros a 2,20 per anar de Sant Cugat a Barcelona.

Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l'entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i des de Sant Cugat es va dir que implicaria un increment en l'Impost de Béns Immobles per tal de fer-hi front. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019. És una mesura que afectarà totes les estacions santcugatenques (Les Planes, La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Volpelleres, Sant Joan, Hospital General).

Des de l'Ajuntament de Sant Cugat no volen fer declaracions fins que no s'arribi a un acord definitiu i es tanquin tots els serrells.

Terrassa o Sabadell, es mantindrà

Segons ha confirmat l'Àrea Metropolitana al TOT; aquest canvi no implicarà un augment de preu a ciutats que no s'integren a la zona 1, com Terrassa (zona 3) o Sabadell (zona 2).

Aquestes són les poblacions que es podrien integrar a la nova zona 1: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervello i Torrelles de Llobregat.

El Consell Metropolità del 16 d'octubre haurà de votar sobre aquest acord. Aquesta mesura fa temps que està en estudi però es va deixar sobre la taula per l'entrada en vigor de la T-Mobilitat, un nou sistema de tarifes i de zones que implicava que es pagava segons la distància recorreguda. Tot i això, la T-Mobilitat ha anat acumulant retards i encara no hi ha data per la seva entrada en vigor.

Més info: Sant Cugat podria passar a ser zona 1 a partir del 2018

"Sempre hem sigut partidaris d'entrar a la zona 1, però no a qualsevol preu", va dir el 2017 la llavors alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, que afegia: "Hem de veure si l'impacte del recàrrec compensa els ciutadans de Sant Cugat".

Segons El País, el nou tribut es calcula sobre la base del valor cadastral de la residència. Per a un pis amb un valor de 100.000 euros es pagaran uns 156 euros, segons els càlculs de l’AMB.