El Dia sense cotxes talla la rambla del Celler i l'avinguda de Cerdanyola
Del 16 al 22 de setembre Sant Cugat se suma a la celebració europea de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Aquest 22 de setembre se celebra el Dia mundial sense cotxes i l'Ajuntament de Sant Cugat tallarà el trànsit a la rambla del Celler i a l'avinguda de Cerdanyola per mostrar com seria una ciutat sense vehicles. Es tracta d'una iniciativa emmarcada en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que se celebra a tot Europa del 16 al 22 de setembre. "Tallem per primera vegada dos carrers emblemàtics de Sant Cugat i així la gent podrà veure els carrers sense trànsit", va explicar la tinent d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira.
"L'objectiu és conscienciar els ciutadans sobre l'ús de transports alternatius al cotxe i sobre el fet que la mobilitat pot acabar sent un problema per la sostenibilitat", va comentar Paraira. El regidor de Medi Ambient, Joan Puigdomènech, va destacar que la mobilitat ha de canviar cap a un model més sostenible i iniciatives com aquesta poden servir per "veure com seria possible modificar el patró de mobilitat de la ciutat". "És un canvi que ens ve a sobre, no podem seguir amb l'actual model", va afegir Puigdomènech.
Concretament, es tallarà el trànsit a la rambla del Celler (entre Francesc Moragas i César Martinell) i l'avinguda de Cerdanyola (entre el carrer de Borrell i l'avinguda de Francesc Macià). El tall serà de 10.30 a 20.30 hores.
Reptes pel futur
El regidor de Medi Ambient va explicar que la mobilitat és un dels principals reptes per la ciutat, en la recerca per assolir la sostenibilitat ambiental. Així, iniciatives com aquestes, per Puigdomènech són un recorregut necessari per avançar cap a un nou paradigma. "Veurem que no és cap drama tancar carrers com la rambla del Celler".
Puigdomènech va detallar que un dels camps dels pressupostos participatius que més propostes ha rebut dels santcugatencs és la mobilitat i, especialment, la bicicleta: "És perquè hi ha sensibilitat". Tot i això, la quantitat de propostes rebudes en l'àrea dels carrils bicis posa de manifest que "s'ha d'invertir més" en aquest sentit. "L'ús de la bicicleta s'ha incrementat de manera notable els últims anys".
L'extensió de Sant Cugat fa que molts santcugatencs dels afores no tinguin altra alternativa que anar al centre de la ciutat en vehicle privat. Per Puigdomènech, el futur passa perquè hi hagi una corona al voltant del centre on es pugui anar i deixar el cotxe, per desplaçar-se pel centre del municipi a peu o en bicicleta.