Els FGC ofereixen als seus usuaris arribar al Mercantic amb el Turistren
Els nous bitllets combinen tren i proposta d'oci
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha llançat la nova marca Turistren per promocionar els bitllets que combinen el tren i propostes d'oci. D'aquesta manera, a Sant Cugat Turistren ofereix als usuaris d'FGC diferents propostes per arribar fàcilment al Parc Natural de Collserola o el Mercantic a Sant Cugat. A més, hi ha altres propostes com el Museu d'Història de l'Hospitalet de Llobregat, el mercat de Pagès a Sant Vicenç dels Horts, el Castell de Claramunt i el castell de Gelida.
Turistren una oferta variada
L'oferta associada a Turistren inclou actualment bitllets per visitar museus com el Cosmocaixa a Barcelona, el de la tècnica de Manresa, el Museu de la Pell i el Museu del Traginer d'Igualada, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i el Castell-Cartoixa de Vallparadís a Terrassa, el Museu Molí Paperer de Capellades, els museus de l'Enrajolada i el Vicenç Ros de Martorell o l'Institut de Paleontologia de Catalunya de Sabadell.
També inclou l'entrada a espais arquitectònics com La Pedrera, la Colònia Güell, la Torre Bellesguard, el cementiri Nou d'Igualada, el Món Sant Benet de Sant Fruitós de Bages, el Parc prehistòric - Abric Romaní de Capellades, el conjunt monumental de la Seu d'Ègara o les cases d'estil modernista Masia Freixa i Casa Alegre de Sagrera a Terrassa.
Els espais de lleure també hi són presents altres destinacions com per exemple Catalunya amb Miniatura, el Centre de Recuperació d'Amfibis i Rèptils de Catalunya a Masquefa o la granja escola l'Alzina de Terrassa.
L'oferta turística també inclou activitats de la divisió de Turisme i Muntanya del Grup FGC que gestiona les destinacions turístiques d'alta muntanya com La Molina, la Vall de Núria, Valter, Espot i Port Ainé. També el Cremallera i funiculars de Montserrat, el Cremallera de Núria, el tren del Ciment i el tren dels Llacs.
Turistren des de les màquines expenedores de bitllets
FGC ha englobat sota la marca Turistren els diferents recursos per atreure una nova demanda de clients amb nous bitllets combinats i facilitar l'accés a llocs on no sempre es compta amb transport públic. Els bitllets combinats es poden comprar a les màquines expenedores de bitllets i a les guixetes i tenen un preu més ajustat que comprar el viatge i l'entrada al museu per separat.
El director de FGC operadora, Oriol Juncadella, ha explicat que tenen acords amb sis operadores d'autobús per poder fer arribar els turistes a les ofertes de lleure que quedin allunyades dels ferrocarrils. També ha dit que a dia d'avui ja compten amb 21 productes actius. A més, n'hi ha quatre que tancaran en els propers dies i 13 que estam "molt ben encarrilats". Juncadella també ha comentat que a dia d'avui ja està disponible l'aplicació per a mòbils amb sistema Android i properament estarà disponible amb iOs. Juncadella ha celebrat que la nova campanya l'han endegat amb "molta il·lusió" i que l'han fet tota amb recursos interns. "Fins hi tot els figurants són treballadors de Ferrocarrils", ha assegurat.