Actualment a Sant Cugat hi ha 635 places d'aparcament de zona blava. FOTO: Arxiu

Mobilitat

Els usuaris de la zona blava podran recuperar els minuts no gastats

Els conductors podran recuperar els minuts no gastats de zona blava i utilitzar-los en propers pagaments

L'Ajuntament de Sant Cugat instal·la un nou servei, emmarcat dins del sistema Smart Parking, per a la millora del funcionament de la zona blava. L'objectiu d'aquesta mesura és possibilitar als ciutadans ajustar el pagament.

A partir de dimarts vinent, 19 de juliol, els conductors que aparquin en zona blava podran recuperar els minuts no gastats i utilitzar-los en propers pagaments.

El sistema per fer-ho només requereix que el conductor passi el seu resguard, que tindrà un codi QR, pel lector de la màquina de pagament. Automàticament els minuts no utilitzats quedaran vinculats a la matrícula del vehicle i l'usuari, que s'haurà d'identificar amb un número secret, podrà fer-ne ús en un proper pagament sempre que sigui amb el mateix vehicle.

Pagar a través del mòbil

Des del passat mes de desembre ja està disponible l’aplicació gratuïta EysaMobile per a telèfons mòbils que permet als conductors fer el pagament on-line a la zona blava de Sant Cugat.

Amb aquesta aplicació de mòbil l’usuari pot: pagar, augmentar el temps d’estacionament, retirar el vehicle i pagar només pel temps real d’estacionament sense necessitat de desplaçar-se fins al parquímetre.

A més, es reben avisos automàtics quan el tiquet està a punt de finalitzar, es pot ampliar des de qualsevol lloc i, en el cas de multa perquè el pagament hagi expirat, es pot anul·lar la denúncia.

Municipalització de la zona blava

L’octubre de l’any 2015 l’Ajuntament va remunicipalitzar la zona blava de Sant Cugat i ara la seva gestió va a càrrec de Promusa, que destinarà els nous recursos obtinguts amb la gestió de l’aparcament de pagament a impulsar més polítiques d’habitatge social de lloguer.