Ferrocarrils reforçarà la malla de via al pas pel passeig dels Pollancres

Han arribat a un acord amb l'Ajuntament de Sant Cugat per fer millores en seguretat i en els serveis al municipi

FGC ha confirmat que reforçarà la seguretat de la malla de via, d'acord amb l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, responent a la reclamació dels veïns del passeig dels Pollancres de reforçar el tancament de malla de la línia d'FGC al seu pas per aquesta zona. En aquest tram de línia hi ha, al costat de la via 2, uns terrenys ocupats per una zona boscosa que poden ser utilitzats, segons els veïns, per ocultar-se possibles infractors que després creuin la via del tren per accedir als habitatges.

A aquest acord arribaven el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i l'alcaldessa de Sant Cugat, Carmela Fortuny, en la reunió que van mantenir divendres, 9 de novembre, on es van tractar diferents temes d'interès sobre el servei que ofereix FGC al municipi de Sant Cugat.

Durant la reunió, FGC i l'Ajuntament valoraven els avenços que s'estan fent en el disseny i implantació dels nous recorreguts de l'autobús d'aportació operat per Moventis entre l'estació de Sant Joan i el polígon Can Sant Joan, tot ampliant aquest servei de mobilitat a les estacions de Volpelleres i d'Hospital General.

Actualment, aquest servei que facilita la mobilitat dels usuaris d'FGC entre l'estació i les empreses del polígon té un volum de viatgers elevat, més de 400.000 l'any 2017. Les previsions de l'Ajuntament és que aquesta xifra augmenti en els anys vinents com a conseqüència de l'increment de les necessitats en transport públic de les empreses ubicades al polígon, així com per la construcció de noves empreses.

Davant d'aquesta situació, s'ha establert una comissió de seguiment dels estudis tècnics integrada per l'Ajuntament de Sant Cugat, Moventis i FGC, que està redactant una anàlisi de l'impacte que podria suposar aquest nou esquema de servei en la demanda, avaluant la que es podria captar, així com l'impacte en la demanda actual.

D'aquest estudi se'n derivarà la idoneïtat de la proposta de nous serveis de bus i el dimensionament de parc mòbil necessari i, per tant, els costos del nou servei. FGC, com ja fa actualment, contribuirà al finançament dels nous serveis de bus a través d'un conveni de col·laboració, en la mesura que les línies de bus contribueixin a aportar viatges al ferrocarril.

D'altra banda, FGC té previst posar en circulació 15 noves unitats de tren 115 que donaran resposta a la demanda creixent a la línia del Vallès, sobretot arran dels perllongaments de Terrassa i Sabadell, que, com expliquen, han superat àmpliament les expectatives d'ús. D'aquesta manera, a partir de 2020, la incorporació gradual d'aquestes noves unitats permetran que Sant Cugat disposi d'unes freqüències de pas de 2,5 minuts entre tren i tren.

També l'any 2019 està previst que estigui enllestit el projecte constructiu del perllongament que unirà les dues línies, Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, entre les estacions de Gràcia i Pl. Espanya. D'aquesta manera, amb el perllongament de la línia L8, Sant Cugat estarà connectada directament al Baix Llobregat i a la resta de municipis de la línia Llobregat-Anoia.

 
Comentaris

Destaquem