Imatge de l'estació de Gràcia de FGC FOTO: FGC

Mobilitat

FGC instal·la caixers automàtics a les estacions

FGC, de moment, ha col·locat set caixers i té previst posar-ne més

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha instal·lat el servei de caixers automàtics en diferents estacions de les línies metropolitanes de Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia. Actualment, hi ha emplaçats set caixers a les instal·lacions de Pl. Espanya, Europa Fira, Hospitalet Av. Carrilet, Pl. Catalunya, Muntaner, Gràcia i Rubí. 

Aquest servei, operat per Cardtronics, s’ampliarà en els propers mesos fins a col·locar un total de 10 aparells per comoditat dels usuaris de Ferrocarrils. Els viatgers poden disposar, doncs, dels avantatges que ofereix qualsevol caixer automàtic sense haver de sortir de les immediacions de l’estació i interrompre el seu trajecte. 

Les màquines permeten als clients treure diners, revisar els seus comptes o dur a terme altres operacions bancàries amb total seguretat, no només per la morfologia de la instal·lació petita i discreta sinó també per les mesures de vigilància que proporciona FGC a totes les seves estacions. 

Segons Ramiro Sánchez-Crespo, conseller delegat de Cardtronics Spain, “instal·lar caixers a les estacions d’FGC, amb la seva afluència i utilitat públiques, quadra perfectament amb la nostra vocació de servei públic i accés universal i inclusiu dels serveis financers bàsics”.

Valor afegit als usuaris del tren

Aquesta iniciativa s’emmarca dins la constant dinamització de l’activitat comercial d’FGC, buscant noves ofertes comercials que aportin valor afegit als usuaris del tren, com ara serveis de restauració, botigues de regals o productes ecològics, serveis de missatgeria, etc. Aquest valor afegit potencia i millora l’atractiu de la xarxa de Ferrocarrils, amb un previsible creixement del nombre d’usuaris.

En aquesta línia, FGC ha estrenat recentment el web impuls.fgc.cat per diversificar l’activitat dels diferents espais dels quals disposa la companyia i incrementar els ingressos derivats d’activitats comercials.

Ferrocarrils treballa contínuament aplicant iniciatives i solucions posades al servei de l'usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent mitjançant la tecnologia i la innovació. “Hem de conèixer i aprofitar els canvis que la tecnologia permet aplicar en el servei ferroviari perquè els nostres usuaris estiguin més satisfets i tinguin una millor experiència en el viatge” afirma Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.