El terreny on l'EMD vol fer l'aparcament és propietat d'Endesa i està situat rere el quiosc de Can Cadena

Mobilitat

L'EMD de Valldoreix vol fer un pàrquing públic a l'entorn de Can Cadena

El govern de Valldoreix no té projecte de com serà la gestió de l'aparcament ni de quan pot arribar a costar el nou equipament

L'EMD de Valldoreix vol construir un pàrquing públic a la plaça de Can Cadena, rere el quiosc de les flors, amb l'objectiu de compensar els problemes d'aparcament a l'estació de Ferrocarrils de la vila.

Per això, el govern valldoreixenc ha presentat una oferta d'uns 370.000 euros a Endesa, propietària dels terrenys, que tenen uns 10.000 metres quadrats. Ara cal esperar quina és la resposta de la companyia elèctrica, que va fer una primera proposta per vendre la parcel·la a l'EMD, per un preu superior.

Segons el president de Valldoreix, Josep Puig, l'operació s'ha gestionat les últimes setmanes: "És obvi que no tenim prou espai a l'estació per aparcar, i se'ns ha presentat la possibilitat d'adquirir aquest terreny". Un terreny en el qual s'han de reordenar les infraestructures elèctriques i fer-ne de noves, actuacions que podrien arribar als 200.000 euros.

Per ara no hi ha projecte de com hauria de ser l'aparcament. Des de l'EMD, afirmen encara no saben quina serà la seva capacitat ni com es gestionarà l'espai, si serà gratuït o de pagament, o com es resoldrà la mobilitat a la zona. "Primer hem de saber si podem adquirir el terreny, l'operació no està tancada", va justificar Puig.

Com serà?

Els vocals de l'oposició van mostrar els seus dubtes per com serà la gestió del futur aparcament i preocupació per la falta d'un projecte. "Serà gratuït? Hi haurà vigilant? Com s'afectarà a la xarxa viària?", va plantejar Ferran Margineda, durant la junta de veïns extraordinària del 28 de novembre sobre aquesta qüestió.

La vocal de C's, Susanna Casta, va definir l'operació com una "bona gestió", però va posar de manifest que en tota la zona de Can Cadena i l'estació "hi ha un problema greu de mobilitat". "Si es fa més aparcament gratuït, cada vegada vindrà més gent", va alertar.

"No sabem com serà, podria ser de pagament", va respondre el president de l'EMD, que va finalitzar: "És una compra que beneficiarà Valldoreix i a tots els usuaris de l'estació".

Dubtes de l'oposició

Tot i que els tres grups de l'oposició van considerar l'operació com una bona opció per resoldre el problema d'aparcament, van mostrar molts dubtes i preocupació per la falta de projecte i més informació.

La principal preocupació per Ferran Margineda (CUP-PC) és si és un primer pas de l'EMD de Valldoreix per tal de permetre a Promusa la construcció de pisos a l'actual aparcament de l'estació, projecte que s'havia aparcat davant les crítiques veïnals.

"No té res a veure amb la possible supressió d'aparcament a l'estació", respon Josep Puig. Un dubte similar va exposar el vocal d'ERC-MES, Noël Climent: "Espero que no serveixi per acabar regalant-li a l'Ajuntament de Sant Cugat, com va passar amb els terrenys de l'estació o a Can Monmany".

Quant costarà?

Més enllà de la gestió, l'oposició va qüestionar que es fés una despesa de 370.000 euros sense tenir un projecte de com serà l'aparcament ni de quant costaran totes les obres d'adequació necessàries. "No em puc creure que es faci una despesa d'aquesta quantitat sense planificació", va apuntar Climent.

"No hem pogut fer el càlcul de quant costaran les obres, ha estat molt precipitat", va argumentar Puig, que va apuntar que Endesa hauria xifrat en 200.000 euros les obres necessàries per adaptar l'espai com a aparcament.

A banda de la possibilitat que l'aparcament fos de pagament, el president va apuntar que en ser propietaris del terreny, passarien a percebre el lloguer del quiosc i de l'antena telefònica que s'ha d'instal·lar.