La mobilitat a la comarca passa en gran part per l'AP-7 i la C-58 FOTO: Lluís Llebot

Mobilitat

La Generalitat analitzarà la mobilitat al Vallès Occidental

El Departament de Territori i Sostenibilitat redactarà un estudi sobre la mobilitat al Vallès Occidental

El Departament de Territori i Sostenibilitat redactarà un estudi sobre la mobilitat al Vallès Occidental que analitzarà la funcionalitat de les infraestructures viàries i ferroviàries existents, i servirà per determinar i planificar com hauran de ser les futures.  Amb aquesta actuació es vol donar resposta a les necessitats de mobilitat d’aquesta comarca, que concentra una important demanda interna i també de connexió amb altres zones.

La Generalitat apunta que "la millora de la mobilitat de persones i de mercaderies depèn d’obres que estan en execució, en procés de redacció o bé encara s’han de projectar. N’hi ha que s’han dissenyat perquè siguin una realitat en l’horitzó del 2018 i d’altres van més enllà de l’àmbit del Vallès Occidental".

Així, el treball haurà de tenir en compte, per exemple, l’impacte que tindran les obres en el tram central del Corredor Mediterrani i que poden redimensionar les necessitats de capacitat de la B-30; la millora de la xarxa de Rodalies de Catalunya o la futura construcció definitiva de la Ronda Vallès.

Una comissió de seguiment, formada per la Generalitat i per una representació dels municipis de la comarca, vetllarà per la redacció de l’estudi que es preveu que estigui consensuat i enllestit en el termini de sis mesos.

Comarca puntera

El TOT posava en relleu fa unes setmanes les mancances que pateix la comarca pel que fa a les infraestructures de mobilitat, amb el reportatge El Vallès, un referent econòmic pel sud d'Europa amb deficiències d'infraestructures. En aquest, es destacava la potència econòmica del Vallès i el seu entorn, alhora que s'assenyalaven les deficiències en mobilitat que afecten la competitivitat empresarial.