La nova normativa de bicicletes de Collserola: fins a 500 euros de sanció

La nova ordenança preveu sancions de fins a 500 euros per infraccions greus

El Parc Natural de Collserola i l'Ajuntament de Sant Cugat han confeccionat una nova ordenança per regular l'ús de la bicicleta per Collserola. La normativa estableix quines són les actituds que han de seguir els ciclistes, per quins espais poden passar o quina és la relació amb els vianants. A més, introdueix sancions de fins a 500 euros segons la gravetat de la infracció.

L'objectiu principal és la protecció del patrimoni natural del parc natural, així com afavorir la bona convivència entre els ciclistes i altres usuaris de l'entorn, com els vianants. En aquest sentit, el Parc Natural de Collserola també ha elaborat un mapa que indica els camins i pistes per les quals poden passar les bicicletes; mentre que els corriols i rieres estan vetades al seu pas.

Aquest diumenge, 2 de desembre, s'ha presentat oficialment la nova normativa i l'alcaldessa, Caramela Fortuny, ha fet una crida al civisme dels santcugatencs per aplicar aquesta nova normativa i ha explicat que de moment s'informarà als usuaris abans de posar sancions.

De la seva banda, la cap servei d'ús públic del Parc de Collserola, Isabel Reventós ha explicat els beneficis de la nova normativa. "És important que augmenti la percepció que estem entrant en un espai privilegiat. Hem de treballar per fer accions per comunicar que aquest és un territori vital, i que això reverteix en la ciutadania. És important saber om ens hem de moure i per on ens hem de moure. Hem de fer un pas més per conscienciar a tothom i canviar la normativa . Hem de saber com ens hem de moure i per on la campanya ha d'ajudar a comunicar això".

Tot i això, de moment, la Policia Local que és qui tindrà la competència per posar sancions, farà una tasca informativa i no sancionadora. 

Aquestes són les principals normatives de l'ordenança. Segons el color, es tracta d'una infracció lleu, greu o molt greu:

Mapa dels camins ciclables per Collserola:

Més informació
 
Comentaris
Pedro Fa 6 anys
Muy bien normativa para bicicletas .Habéis limpiado restaurado caminos no . Entonces que buscáis.... dinero .. para embolsarse lo, entre vosotros. Y a vosotros quien os pone las normas ..Os las pasáis por el forro.Hacer las cosas bien, por el bien de todos, gracias
Raül Fernandez Fa 6 anys
La semana pasada me encontré con una caseta que hacía de punto de información de Collserola . Yo le pregunto si daban algún tipo de mapas de por donde ir por Collserola , y la respuesta del hombre fue clara y sencilla : “Nosotros estamos en contra de las bicicletas”. Me quedé alucinado. Yo que venía súper orgulloso de haber hecho deporte por la montaña ( 33 km en bici , mi récord ) , y este hombre coje y me dice que está en contra de las bicicletas . Me quedé con ganas de contesta
Xavi Fa 6 anys
La veritat és que es que fa riure això! Algú pregunta per aquí, que com ho faran per vigilar... Que vigilin els carrers, que vigilin que no hi hagin tants robatoris. Que destinin els esforços a altres temes. Ridícul, la gent amb sentit comú no tenim cpa tipus de problemes amb els vianants. Frenem, rebassem i seguim. Corriols tampoc? Doncs ja no tindrà gaire sentit anar en bicicleta. Gràcies per tot. Molt útil tot el que proposeu. Seguiu així! ( es ironia) aviam si ara ens trobarem
Albert Fa 6 anys
@Karmela, potser us hauríeu de preocupar una mica menys del que passa a la Torre Negra i Sant Medir el cap de setmana al matí, i una mica més del que passa al Parc de la Pollancreda i a la Avinguda de les Corts Catalenes el cap de setmana a la nit... D'un ciclista que ja no us votarà
Marc Fa 6 anys
El problema no sonnles bicis als corriols, és la sobrepoblació i la convivència i respecte per la resta de gent que gaudeix Collserola. Limitant l'ús de la bicicleta només aconseguirem massificar més els camins i augmentar el problema.
EGObike Fa 6 anys
Una parella passejant dos o tres gossos per una “reserva parcial”, cagant-se i pixant-se per tot arreu a més de ficar-se a les rieres i removent tot el fang del fons i segurament també escampant paràsits no fan cap mal? Un cop més els polítics es fiquen sense raó en allò que els és fàcil i deixen de fer lo que realment s’espera d’ells.
EGObike Fa 6 anys
Una parella passejant dos o tres gossos per una “reserva parcial”, cagant-se i pixant-se per tot arreu a més de ficar-se a les rieres i removent tot el fang del fons i segurament també escampant paràsits no fan cap mal? Un cop més els polítics es fiquen sense raó en allò que els és fàcil i deixen de fer lo que realment s’espera d’ells.
jordi ratera Fa 6 anys
Vivimos en un País de contrastes en el cual se premia mucho el negocio, prohibimos las bicicletas en vez de regularlas adecuadamente, prohibimos los coches viejos diésel, prohibimos lo que molesta y no genera. ¿Porque no prohibimos los grandes cruceros señora Colau que atracan en el puerto de
Collserolenc Fa 6 anys
Aquesta normativa es absurda. Prohibir sense cap mena de criteri, únicament per prohibir. I per altra banda, els cavalls podran seguir transitant per corriols? Són els que més fan malbé els camins ja que pesen 500kg i les seves peulles exerceixen molta presió, provocant fangars que dificulten el transit a tothom. Però això no interessa, és clar, pq les hípiques donen molts calers a Sant Cugat. Quin cinisme, quina política d'estar per casa.
MERCEDES Fa 6 anys
Crec que deuria haver nomativa per la Arrabasada ,no para Collserola
Fernando Santos González Fa 6 anys
Cómo es normal , la normativa es ridícula .
Alvaro Fa 6 anys
No em sembla bé prohibir, sempre estem igual, prohibir, prohibir.... perquè no fem regulacions amb sentit comú , mirem com ho han solucionat altres països i sobre tot educació. Jo baixo mé o menys ràpid però sino tinc visibilitat redueixo la velocitat i mai he tingut problemes, els únics problemes que he tingut són amb gent que portava el gos sense lligar ....... Jo no voto als polítics perquè em pohibeixin coses sino perquè aportin solucions, i això no ho és. Per aquesta reg
Miquel Fa 6 anys
Totalment d'acord amb tu, però a vegades sembla que no hi ha altre remei que penalitzar. És com el mòbil al cotxe.
Josep B. Fa 6 anys
Aquesta nova normativa és extremadament restrictiva en l'ús de la bibicleta de muntanya al parc i es carregarà aquesta pràctica. Sóc usuari del parc des de fa molts anys, tant a peu, en família, com en bici de muntanya i hem conviscut tots molt bé fins ara. Si eliminem la possibilitat de fer corriols en BTT ja no té cap mena de gràcia anar pel Parc i per tant és una prohibició de facto. Cal buscar solucions on tots el usuaris capiguem al parc, no excloure'n.
Pepet Fa 6 anys
Tot prohibit, al estiu quan hi hagui un incendi i no es pugui apagar per que com no es pot anar pels corriols en bici, aquest es tancaran, i els bombers tindran mes dificil l'acces,a les hores ja plorareu. Ens esteu obligan a les bicis a circular pel la Les Aigües i poc mes, el diumenges flipareu, tots els ciclistes per les Aigües esquivan domingueros, gossos, runners i demes
Santcugatenc@ Fa 6 anys
Qui vigilarà que es compleixi la normativa? Els ciclistes no respecten corriols, i molt menys els passejants, qui ho vigilarà??
Dani82 Fa 6 anys
No crec que es tingui que genralitzar, els vianants tampoc son uns sants.
Dan Fa 6 anys
No crec que es tingui que genralitzar, els vianants tampoc son uns sants.
Hitt Fa 6 anys
Espero que dediquin els esforços a vigilar altres coses, no als ciclistes que som cívics. Menys vigilància a la muntanya. Més als carrers