Els Quatre Cantons FOTO: TOT Sant Cugat

Mobilitat

Sant Cugat "estudia" la vianantització dels Quatre Cantons

L'Ajuntament de Sant Cugat assegura que està a punt de tancar un acord amb l'Àrea Metropolitana per la gestió del bus urbà

La vianantització dels Quatre Cantons fa anys que està sobre la taula a Sant Cugat. L'actual Pla de Mobilitat, dissenyat el 2014 i que ha quedat a mig fer, ja preveia l'eliminació del trànsit privat en aquesta cèntrica via. Ara, l'Ajuntament de Sant Cugat vol treure la pols d'aquest projecte i està estudiant la possibilitat de dur a terme la vianantització, que comprendria el tram de Francesc Moragas des de la rambla del Celler i Rius i Taulet fins a Lluís Companys. 

La decisió final sobre la vianantització de Quatre Cantons dependrà del resultat de l'estudi de mobilitat. Així ho ha explicat l'alcalde, Josep Maria Vallès, que ha emfatitzat que s'ha de tenir en compte que un canvi d'aquesta envergadura tindria conseqüències en carrers de l'entorn que absorbirien el trànsit: "S'ha de fer molt bé". Per tant, ara mateix és una possibilitat. En tot cas, no impediria el pas del transport públic, vehicles d'emergència o de càrrega i descàrrega, entre altres. 

Francesc Moragas arribant als Quatre Cantons FOTO: TOT Sant Cugat

Tot plegat haurà de formar part del nou Pla de Mobilitat de Sant Cugat, que el govern municipal vol presentar a finals d'any. Un pla de mobilitat, ha detallat l'alcalde, que també ha d'afrontar altres "problemes" com el col·lapse de les rotondes a l'entrada per Rubí. 

El bus urbà, en vies de solució

L'alcalde considera que és imprescindible millorar el servei del bus urbà per poder afrontar aquestes transformacions. En aquest sentit, ha explicat que esperen tancar pròximament un acord amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona per la licitació d'un nou contracte per resoldre les mancances actuals. "Tenim un transport d'autobús urbà que no funciona com voldríem", ha sentenciat. Entre altres, ha lamentat que els busos estan deteriorats i s'espatllen més del que tocaria. 

Més info: Sant Cugat negocia amb l'Àrea Metropolitana pel conflicte del bus urbà

En aquest sentit, ha justificat la presentació d'un requeriment a l'AMB perquè es fes càrrec del servei, tal com marca la llei: "Gràcies a això hem dialogat i estem a les portes d'arribar a un molt bon acord". Així, l'Ajuntament ja no haurà d'assumir els sis milions d'euros anuals. El nou contracte haurà de permetre millorar el servei, els autobusos, els horaris, les parades i les freqüències. 

Més info: L'Àrea Metropolitana descarta pagar 20 milions d'euros a Sant Cugat pel transport urbà

"Si millora el transport públic urbà, millorarà la mobilitat en general", ha assegurat Vallès, que considera que servirà per treure una part dels vehicles privats dels carrers. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.