Sant Cugat insistirà a entrar a formar part de la Zona 1 de transport metropolità
El Ple municipal ha acordat seguir instant l'ATM en què la ciutat sigui Zona 1 dins del sistema tarifari integrat
El Ple municipal ha acordat seguir instant l'Autoritat de Transport Municipal perquè Sant Cugat sigui Zona 1 mentre no s'implanti la T-Mobilitat. Així s'ha acordat a petició del Partit Popular, que ha mantingut la moció presentada abans que l'Ajuntament anunciés que s'està en "negociacions avançades" perquè aquest fet sigui una realitat.
Una proposta, però, que ha comptat amb les esmenes de Convergència, remarcant que "ja s'ha instat" a què això passi, recordant que dimecres vinent estan citats a una reunió amb l'ATM per parlar de les condicions d'aquesta incorporació. També hi ha presentat esmenes, en aquest cas rebutjades, per part de Ciutadans, que demanaven s'aclarís la repercussió que tindrà sobre l'IBI dels santcugatencs.
El regidor no adscrit Dimitri Defranc ha anunciat el seu vot en contra a la moció i les esmenes proposant que el debat s'ajornés a un cop haver-se celebrat la reunió. Per la seva banda, ICV-EUiA també ha manifestat el seu vot negatiu al conjunt atenent que "no entenem la proposta del PP un cop ja se'ns ha explicat que les negociacions estan avançades". Igualment, Ramon Gutiérrez, també ha remarcat la negativa de la formació pel fet que "no creiem en el sistema de zones".
ERC-MES ha mostrat el seu suport a la moció i les esmenes de Convergència. Mireia Ingla ha dit que "la T-Mobilitat és el sistema més just, però mentre no hi sigui, defensem que Sant Cugat sigui Zona 1".
Per part de la CUP-PC, Ignasi Bea s'ha expressat en la mateixa línia, apuntant que "mentre no s'implementi la T-Mobilitat, el que és més just és incorporar-se a la Zona 1", anunciant la seva abstenció, ja que "és la T-Mobilitat la que ha de posar solució", ja que "els preus actuals són inaccessibles per a moltes persones".