Sant Cugat reclamarà 20 milions d'euros a l'AMB per no haver gestionat el transport
L'Ajuntament ho farà a través d'un punt del ple municipal i l'alcalde, Josep Maria Vallès, ha dit que espera que tingui el suport de tots els grups
L'Ajuntament de Sant Cugat reclamarà a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) 20 milions d'euros per no haver assumit la gestió del transport públic de Sant Cugat des del 2018. L'AMB és l'administració encarregada del transport públic de les ciutats de la zona des del 2010, però no ha assumit ni la gestió ni el cost econòmic del manteniment del servei. Sant Cugat va poder responsabilitzar-se del contracte fins al 2018, any en què es va esgotar totes les pròrrogues de la concessió i ara el transport a la ciutat es troba en una pròrroga forçosa, la qual cosa impedeix complir amb els mínims indispensables del servei ni poder impulsar les millores necessàries per modernitzar la flota d’autobusos o incrementar freqüències, tal com ha explicat l'alcalde en una roda de premsa.
Així, en aquest ple municipal de març, el govern porta a votació un punt per fer aquesta reclamació. "L'AMB no ha gestionat el transport ni n'ha assumit el cost. El servei d’autobús urbà no està a l'altura de les necessitats d’una ciutat com Sant Cugat, que està a punt d’arribar als 100.000 habitants. La nostra prioritat és Sant Cugat, i tant ERC com Junts estem al govern de l'AMB, però la nostra prioritat és Sant Cugat". L'alcalde ha afegit que espera que aquesta proposta tingui el suport de tots els grups del consistori.
En paral·lel, el consistori no descarta reclamar compensacions des del 2010, any en què l'AMB havia d'assumir la gestió. Si aquest requisit no prospera, l'Ajuntament estudiarà emprendre accions legals contra l'ens metropolità.
Petició
L’alcalde Vallès ja va traslladar a l’alcalde de Barcelona i president de l’AMB, Jaume Collboni, la preocupació de Sant Cugat per la gestió del transport urbà al municipi en la reunió mantinguda a l’Ajuntament el passat 1 de març.
Revisió de conveni
L’acord de ple municipal també inclou fer una revisió d’ofici, per tal de declarar nul el conveni signat l’any 2022 entre l’Ajuntament i l’AMB que regula un “període transitori” mentre no s’adjudica el nou contracte de transport urbà.
Per una banda, aquest conveni no fixa cap mena de termini màxim perquè l’AMB liciti el servei ni cap penalització en cas de no realitzar-se. Per altra banda, obliga l’Ajuntament a gestionar sine die l’actual prestació forçosa del servei fins a la seva adjudicació per part de l’AMB i a assumir íntegrament el cost mentre hi hagi aquesta pròrroga forçosa.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.