Tram de l'avinguda de Rius i Taulet que encara està sense carril bici FOTO: Artur Ribera

Mobilitat

Un carril bici unirà el centre comercial amb l'avinguda de Lluís Companys

Passarà per la carretera de Rubí i l'avinguda de Rius i Taulet

Un carril per a bicicletes unirà el Sant Cugat Centre Comercial amb l'avinguda de Lluís Companys, passant per la carretera de Rubí i l'avinguda de Rius i Taulet. L'Ajuntament de Sant Cugat invertirà 200.000 euros en unes obres que començaran a finals d'any o principis de 2019, i que també rebran 200.000 euros de finançament de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Un pas més per arribar als 64 quilòmetres de carrils bici al municipi.

Actualment, l'avinguda de Rius i Taulet ja compta amb un tram de carril bici, recentment construït, i la intenció és allargar-lo fins a l'avinguda de Lluís Companys, per una banda, i fins a l'autopista AP-7 per la carretera de Rubí, per l'altra. D'aquesta manera es vol facilitar l'arribada a Sant Cugat amb bicicleta per una de les entrades principals al municipi.

"És un carril bici programat i que se suma a una nova visió de la mobilitat a Sant Cugat. Hem treballat per transformar la ciutat cap a una mobilitat més sostenible i amable", destaca el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Damià Calvet. Per la seva banda, el regidor de Ciutadans va recordar les queixes veïnals que ha provocat el nou carril bici de Rius i Taulet: "El projecte de carril bici hauria de tenir major consens. Hem de tenir l'absoluta garantia que no suposarà un caos circulatori".

La connexió amb Rubí

Si fa uns anys es va construir un carril bici i passeig per vianants per connectar Sant Cugat amb Cerdanyola, la connexió amb Rubí és una de les assignatures pendents. Els 350 metres de la carretera de Rubí que uneixen la rotonda del Leroy Merlin amb la rotonda del centre comercial de Sant Cugat, on començarà el nou carril bici fins a Lluís Companys, són una cursa d'obstacles per vianants i ciclistes.

Així, un cop des del Centre Comercial fins al centre de Sant Cugat ja comptarà amb carril bici, caldrà resoldre el tram que passa per sota l'autopista. En aquest sentit, l'Institut Català del Sòl ha d'executar les obres que consistiran en la construcció d'una carretera amb dos carrils per cada sentit, un carril bici i un vial per vianants. En total, es preveuen invertir 1,8 milions d'euros.