Una Taula de Mobilitat consensuarà l'aplicació del Pla de Mobilitat Urbana
Hi seran presents a la taula grups polítics i col·lectius especialment sensibilitzats o afectats com usuaris de la bicicleta, consells escolars, entitats veïnals, comerciants o conductors de bus
El Ple municipal ha acordat crear una Taula de Mobilitat per millorar el servei de bus urbà de la vila i cercar la viabilitat en l'aplicació de les recomanacions que descriu el Pla de Mobilitat Urbana, així com de fer el seu corresponent seguiment. Mitjançant aquesta taula, que estarà integrada per grups polítics i col·lectius especialment sensibilitzats o afectats com són els usuaris de la bicicleta, consells escolars, entitats veïnals o conductors de bus; s'avaluaran els diferents aspectes que afecten la mobilitat de la ciutat i el desenvolupament de les accions previstes pel Pla de Mobilitat.
La Taula de Mobilitat abordarà l'anàlisi del funcionament i les possibles solucions de millora en relació a la mobilitat de la ciutat com ara la gestió de l'aparcament i del transport públic municipal, el transport interurbà, itineraris i circuits de vianants, recorreguts en bicicleta, taxis i transport alternatiu, aspectes transversals com l'accessibilitat universal, canvis en el trànsit, noves zones de prioritat invertida, arranjaments urbans, i solucions de seguretat i aparcaments.
D'altra banda desenvoluparà un estudi sobre la capacitat d'estacionament gratuït i veïnal a la ciutat (àrea vermella i àrea verda) que s'haurà de presentar abans de quatre mesos. En un termini inferior a sis mesos el Ple s'ha compromès a implantar de forma efectiva les primeres accions recollides en aquest estudi, amb els mecanismes de participació ciutadana i informació necessaris.
Una moció consensuada
La moció ha estat aprovada per unanimitat de totes les forces polítiques, tot i que els partits presentants han estat CUP-PC, ICV-EUiA, CiU, PSC i ERC-MES. A la moció s'han unificat les aportacions d'aquests tres últims partits. CiU va presentar esmenes perquè considerava que "la moció havia d'anar més enllà i no quedar-se amb la qüestió del transport públic", ha explicat el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, Damià Calvet.
ERC-MES, que ha reconegut que hauria preferit presentar la moció per separat, va aportar la implementació de zones vermelles i verdes per aparcar. Finalment, el PSC va fer també una moció amb la voluntat de crear un grup de treball de seguiment del Pla de Mobilitat.
Les dues formacions que van presentar originàriament la moció, CUP-PC i ICV-EUiA, han coincidit a assenyalar la importància d'aquesta taula: "Era necessari la creació d'un òrgan de participació ciutadana sobre aquesta qüestió", ha apuntat la portaveu d'ICV-EUiA, Roser Casamitjana. Ramon Piqué, de la CUP-PC, ha recordat que "són aspectes que afecten tota la ciutadania i han de ser-hi tots els col·lectius implicats".
El Pla de Mobilitat
Els grups municipals de CiU, CUP, ICV-EUiA i PSC van aprovar el febrer del 2013 el Pla de Mobilitat Urbana, que fixava un eix sobre el qual haurien de girar totes les actuacions sobre mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat. A trets generals, es va acordar prioritzar el vianant, la bicicleta i el transport públic davant els cotxes, que no podrien circular pel centre. Es tracta d'un document obert sobre el qual s'han de fer aportacions, tot i que des que es va aprovar fa dos anys, no s'han convocat comissions ni grups de treball.
Entre altres mesures, posava sobre la taula la vianantització del centre fins a l’avinguda de Cerdanyola i la semi-vianantització de l’eix dels Quatre Cantons, Francesc Moragas i Rius i Taulet.
Mireu la galeria de fotografies