Polèmica pel futur de l’avinguda del Baixador de Valldoreix
El nou Pla de mobilitat pretén urbanitzar l’avinguda del Baixador en el seu pas per Mira-sol i Valldoreix. Els veïns demanen que sigui un carrer més del barri i no una via ràpida
Entre molts altres canvis, el nou Pla de mobilitat, aprovat el mes de febrer passat i que s’anirà efectuant fins l’any 2024, preveu urbanitzar l’avinguda del Baixador. Uns canvis que en el primer esborrany del pla no s’especifica com es farà perquè “ha de ser un disseny a disposició dels veïns”, explica el president del Consell de Barri de Mira-sol i regidor de Participació Ciutadana de l’Ajuntament, Francesc Carol.
Preocupació veïnal
Dins del període establert perquè els veïns aportin les seves propostes al disseny de la via, que ha finalitzat aquest divendres 31 de maig, l’Associació de Veïns de Mira-sol ha presentat una al·legació a l’Administració per acotar el disseny de l’avinguda i demanar que “sigui un carrer veïnal i no una via de trànsit”, explica la representant de l’associació al Consell de Barri, Imma Valderrama. La representant dels veïns adverteix que “ha de ser un carrer per als veïns, tranquil i sense massa trànsit”. En la mateixa direcció, el president de l’associació de veïns, Josep Marí Angel, explica que estan d’acord a urbanitzar la via però “sense que es converteixi en una autopista o autovia de connexió entre les autopistes AP-7 i els Túnels de Vallvidrera. El tinent d’alcalde i regidor de Mobilitat, Jordi Puigneró, va assistir al consell extraordinari de Mira-sol per explicar les afectacions del Pla de mobilitat on va dir que “no cal patir perquè l’avinguda no serà ni una autopista ni una autovia”. Puigneró també va insistir a afirmar que la voluntat de l’Administració és que “la via sigui un carrer per als veïns”. Un compromís per part de l’Ajuntament de Sant Cugat que els veïns veuen amb bons ulls però volen que sigui real. Marí explica que “esperem que es compleixi el compromís de l’Ajuntament i ens escoltin per aconseguir que l’avinguda del Baixador es converteixi en una via per a tots els veïns”.
Acord amb Valldoreix
Puigneró explica que tot i les múltiples possibilitats de projectes que es poden fer per urbanitzar la via “cal fer-ho amb el consens de Valldoreix”. De fet, la major part d’aquesta avinguda forma part del terme municipal de Valldoreix, on actualment s’estan fent les obres de soterrament de les línies d’alta tensió que segons les últimes informacions es preveu que s’acabin durant la tardor d’aquest 2013. Valderrama insisteix que “unir les dues autopistes a través de Mira-sol i Valldoreix no és viable tot i que potser seria útil pels veïns de Valldoreix”. Però el president de l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Valldoreix, Josep Puig, explica que “no tindria sentit fer una via ràpida d’unió entre les dues autopistes” perquè ja hi ha altres vies que connecten l’AP-7 amb els Túnels. Puig assegura que l’avinguda del Baixador serà una via de pas urbana, pels veïns i de característiques semblants als carrers del voltant com l’avinguda de Ramon Escayola o el passeig del Nard, “tot i que per la seva amplada s’estudiarà fer una via de doble sentit”. Segons l’EMD, també caldria estudiar la possibilitat d’incloure aparcaments. Amb tot, però, Puig assegura que aquests canvis no s’efectuaran fins que no s’aconsegueixin els recursos necessaris. Per tant, tot i l’eliminació de les torres d’alta tensió, durant els pròxims mesos, l’avinguda del Baixador quedarà com fins ara, sense asfaltar, fins que s’arribi a un acord entre Administració i veïns. Carol recorda que cal preguntar als veïns perquè “el Pla de mobilitat guiarà durant molts anys la ciutat”. No obstant això, Puigneró assegura que durant el mandat actual “es començarà a projectar aquesta via que serà positiva pels veïns”.