Mercè Conesa, durant el Ple Municipal en què anunciava la renúncia a alcaldessa FOTO: Artur Ribera

Política

Mercè Conesa, "molt tranquil·la" amb la investigació de la fiscalia

L'exalcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, ha assegurat estar "molt tranquil·la" per la investigació de presumptes irregularitats en factures i contractacions de l'Ajuntament durant el 2018

L'exalcaldessa de Sant Cugat i actual presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa ha assegurat estar "molt tranquil·la" per la investigació de la fiscalia sobre presumptes irregularitats en factures i contractacions que l'Ajuntament de Sant Cugat va fer durant l'any 2018, quan Conesa va ser alcaldessa, abans de ser substituïda en el càrrec per Carmela Fortuny a mitjans de l'any. En aquest sentit, Conesa ha apuntat que "l'informe de l'interventor deixa clar que totes les factures de l'Ajuntament són correctes."

Més info: L'Ajuntament lliura documents de presumptes irregularitats de l'antic Govern als Mossos

Conesa s'ha pronunciat sobre la investigació en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, on també ha valorat la situació dels presos polítics i l'emergència climàtica, en condició de presidenta del Port de Barcelona. Així, l'exalcaldessa de Sant Cugat ha apuntat que "la defensa dels drets dels presos polítics ha d'estar present en qualsevol acció d'estratègia política del nostre partit."

L'activitat del Port de Barcelona i l'emergència climàtica

"Quin és l'objectiu de demanar la reducció de l'activitat del Port de Barcelona? Si es poden reduir les emissions amb l’electrificació de molls, quin és l’objectiu de reduir els vaixells? Perdre competitivitat i llocs de treball? Em sembla imprudent dir això". Així de contundent s'ha mostrat aquest dimecres la presidenta del Port, Mercè Conesa.

Segons Conesa, l'any que ve entra en vigor una regulació internacional segons la qual "tots els vaixells han d’utilitzar un tipus de fuel més net, amb menys diòxid de sofre quan siguin a port, de manera que generaran menys contaminació". Però això només ha de ser una situació provisional, perquè el Port de Barcelona ja treballa en l'electrificació dels molls, i la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Janet Sanz, "ho sap". "Ella forma part del consell d'administració i sap que ja s'ha demanat oficialment a Red Eléctrica de España (REE) l'amplicació de watts que necessitem, perquè ara mateix la xarxa elèctrica no ens proporciona els 100.000 megawatts/hora que calen per electrificar els molls", ha assegurat Conesa.

"Em sobta que l'Ajuntament estigui reclamant la reducció d'activitat si és per la contaminació, perquè sap que s'estan fent aquests tràmits, que duraran entre 12 i 18 mesos. Quan tinguem la possibilitat d'electrificar els molls, els primers seran el dels ferris i el dels creuers", ha anunciat.

"Si és per la contaminació no ho entenc. Una altra cosa és si ho diuen perquè volen parlar del model de turisme, que igualment jo defenso perquè és una activitat important per a Barcelona, tot i que ha de ser de qualitat i no perjudicar la ciutat", ha advertit.

Conesa també ha recordat les xifres amb què treballa el Port, segons les quals aquesta infraestructura genera el 10% de la contaminació de Barcelona. Els creuers, segons aquestes dades, només són responsables d'un1% d'aquesta pol·lució. "Els vaixells de càrrega són els que contaminen molt més. Hem buscat un culpable, és humà, però si no tenim totes les dades no aplicarem les mesures correctes", ha alertat.