Audiència pública de febrer. FOTO: TOT Sant Cugat

Política

La mobilitat protagonitza l'audiència pública de febrer

Alguns veïns de Sant Cugat s'han apropat al consistori per demanar informació als membres del govern

L'audiència pública del mes de febrer s'ha dut a terme dilluns 21 de febrer a les 19 h i ha estat protagonitzada per la mobilitat a Sant Cugat: pacificació del carrer de Joan Oliver, Zona de Baixes Emissions i places de pàrquing per a persones amb mobilitat reduïda. També s'ha parlat de les problemàtiques per aconseguir llicència d'obres a Can Barata.

Yolanda Rodríguez ha mostrat preocupació per l'ús de les places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, que considera que s'estan fent servir sense dret. "Vaig trobar-me una persona que la tenia perquè té ansietat. Una altra dona feia servir la del seu pare", ha denunciat. José Gallardo, regidor de Mobilitat, li ha respost que aquestes places són privatives, "es fa una comprovació i ho han de justificar cada dos anys. Si no es compleix, ja és un tema policial".

Xavier Vidiella i el senyor De La Flor han tornat a mostrar el seu rebuig a la Zona de Baixes Emissions. Gallardo ha defensat que s'ha redactat una ordenança i s'ha aprovat fa temps. "Estic d'acord que no estigui d'acord, però ja ens vam reunir". De La Flor ha reivindicat que la contaminació "continua sent la mateixa". Mireia Ingla, alcaldessa, ha apuntat que totes les ciutats de més de 50.000 habitants hauran de tenir una Zona de Baixes Emissions en pocs anys: "Només ens estem avançant als fets".

Pel que fa a la seguretat de les escoles, Jordi Rudger ha demanat controlar el carrer de la Coma, sortida de l'escola Ciutat d'Alba, amb un agent de civisme. Gallardo ha informat que estan esperant veure "com es pot gestionar la zona". Pere Soler, tinent d'alcaldia de Mobilitat, explica que s'han incorporat nous agents de Protecció Civil.

Com ja és habitual, el carrer de Joan Oliver ha tingut els seus minuts de protagonisme: Jaume Casals ha declarat que els veïns del carrer "no accepten no haver estat consultats". Casals reivindica que els preocupa la seguretat dels infants i el medi ambient, però que el cotxe "no és una comoditat, sinó una eina" i que la "mitja hora de la canalla no pot afectar les 24 hores del carrer". El veí ha agraït la reunió duta a terme amb l'alcaldessa i ha demanat compromís amb què se'ls va dir: "Fer una valoració dels beneficis i inconvenients per a l'escola i els veïns". Ingla ha recordat que la iniciativa surt de l'Associació de Famílies dels Alumnes de l'escola i ha remarcat que s'ha de fer "compatible" el projecte amb "les menors inconveniències pels veïns". "És una prova pilot i ha d'admetre correccions. Espero poder-ne trobar, però no sabem si podran quedar del tot contents", ha aclarit.

Un altre tema destacat han estat les llicències d'obra, que fa temps que generen problemes perquè "s'han de resoldre qüestions urbanístiques abans". Joan Soldevila ha denunciat a l'audiència pública que fa mesos que espera el certificat urbanístic que va demanar el juliol de 2020. Francesc Duch, tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, li ha donat la raó: "És inadmissible. Però des de l'Ajuntament s'ha anat responent". Eduardo Ruiz també s'ha mostrat preocupat per la mateixa causa i s'ha ofert a ajudar en el que calgui.

També s'han posat sobre la taula temes com la seguretat a la ciutat, la densitat de circulació, l'aprovació de Ragull Centre i el rebuig a les mesures Covid.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.