Sant Cugat confia que l'Àrea Metropolitana es farà carrec del servei de bus urbà el 2025
Amb un contracte caducat des de 2018, el servei de bus urbà de Sant Cugat ha patit un deteriorament des de llavors
L'Àrea Metropolitana de Barcelona assumirà la seva competència i es farà càrrec del servei de bus urbà de Sant Cugat i Valldoreix a partir de 2025. Almenys, així ho espera i ho verbalitza el govern municipal de Junts i Esquerra de Sant Cugat. D'aquesta manera, acabaria l'estira-i-arronsa entre l'AMB i l'Ajuntament, que va amenaçar en portar l'administració metropolitana als tribunals si no es feia càrrec del cost i la gestió del transport urbà, tal com marca la llei.
Això suposaria que l'Àrea Metropolitana assumirà el cost de 6,5 milions d'euros anuals i serà l'encarregada de fer una nova concessió, ja que el contracte actual està caducat. De fet, el pressupost de 2025 presentat per l'Ajuntament ja preveu aquesta realitat. Tot i això, no està clar qui assumirà les inversions de millora del servei ni què passarà amb els vint milions que l'Ajuntament va reclamar a l'AMB per no haver-se fet càrrec del servei i que l'Àrea va rebutjar pagar.
El tinent d'alcaldia d'Economia, Carles Brugarolas, va anunciar durant la presentació de pressupost que la previsió és que les dues administracions signin un conveni que estipuli la cessió del servei del bus urbà a l'Àrea Metropolitana. Una fita que, segons ha dit l'alcalde Josep Maria Vallès, s'ha aconseguit per haver "plantat cara" a l'AMB. Caldrà veure si finalment es materialitza aquest conveni, com assenyala el govern, i quina és la lletra petita.
La problemàtica ve de lluny: el 2010 s'estableix que l'Àrea Metropolitana és la responsable del servei de transport urbà de les ciutats de la regió, inclosa Sant Cugat; però l'Ajuntament continua fent-se càrrec tot i que el contracte va caducar el 2018. Des de llavors, els governs municipals esperaven que l'AMB fes la nova concessió.
Un dubte que Brugarolas no va resoldre, i que s'hauria d'estipular en el conveni, és qui es farà càrrec de la inversió per millorar el servei o la infraestuctura del transport urbà. I és que amb el contracte caducat des de 2018, el bus urbà de Sant Cugat ha patit un deteriorament evident, amb vehicles que s'espatllen més sovint i unes línies que no s'han adaptat al creixement i a la nova realitat de la ciutat. "El servei d’autobús urbà no està a l'altura de les necessitats d’una ciutat com Sant Cugat", va reconèixer l'alcalde.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.