Primeres queixes pel nou CAP
La falta d’aparcament i de transport públic per arribar al centre de Can Mates i el canvi de metge de capçalera són les inquietuds principals dels pacients
Vincle amb el metge
La santcugatenca Mercedes Pérez pateix una malaltia crònica i es va assabentar que havia d’anar al nou CAP amb un nou metge quan va demanar hora per visitar-se amb la seva doctora de sempre. “Estic desolada perquè la doctora ha estat al meu costat com a metge i com a persona en els moments més difícils de la malaltia”, afirma Pérez. El doctor Joan Parellada, responsable del Servei Català de la Salut al Vallès Occidental, fa una crida a la paciència i es mostra disposat a recollir les demandes del pacients que vulguin tornar a ser reubicats en el seu anterior centre: “Procurarem resoldre les peticions en la mesura del possible, però també convidem la gent que s’esperi un temps per adaptar-se i comporvar la qualitat del nou CAP”.
Transport insuficient
L’Associació de Veïns de Sant Joan de Mira-sol es queixa de la falta de previsió pel que fa al transport públic que permet arribar al CAP. Inmaculada Valderrama, vocal de l’associació, afirma que gran part de la població de Mira-sol ha estat traslladada i no disposen de cap mitjà de transport públic ràpid: “L’única opció és agafar dues línies d’autobús amb les quals es triga dues hores entre anar i tornar”. En la mateixa situació es troben alguns veïns de Volpelleres, com Toni García, que afirma que anar al CAP es pot convertir en una odissea: “Només tenim una línia que funciona en una franja horària reduïda i que triga una hora a arribar al CAP".
Poques places per aparcar
El nou centre de Can Mates no disposa d’un pàrquing per als pacients. “Les 10 places de davant del CAP són insuficients”, explica Valderrama. Afegeix que “Mira-sol té població amb gent molt gran que no pot desplaçar-se amb vehicle privat”. A més, la parada de l'autobús de la línia 2 no disposa de cap banc ni marquesina per protegir-se els dies de pluja.