S’ampliarà provisionalment l’aparcament a Can Cabassa
L’Ajuntament habilitarà un descampat per evitar que els cotxes aparquin de qualsevol manera mentre es busca un solució definitiva. La proposta final es farà d’acord amb la voluntat dels veïns
L’illa de carrers que conformen Can Cabassa és un àmbit residencial amb edificis d’entre dues i quatre plantes on l’aparcament al carrer és gratuït, mentre que el pàrquing restringit als usuaris de l’Hospital és de pagament. Això fa que els estudiants o la gent que deixa el cotxe per després agafar el tren, busquin un lloc al carrer on deixar el cotxe.
Manca d’aparcament
Els veïns de Can Cabassa ja fa temps que han fet saber a l’Ajuntament que aquesta situació els causa problemes de mobilitat al barri i que en certes hores del dia ells també tenen problemes per aparcar. En l’últim Consell de Barri de Mira-sol de la setmana passada es va tornar a plantejar la problemàtica i el seu president, Francesc Carol, va explicar que l’Àrea de Mobilitat de l’Ajuntament està estudiant una solució per als problemes d’aparcament a l’entorn de l’Hospital General. El president de l’Associació de Veïns de Mas Janer, Josep Lluís Lolo, ha explicat que hi ha cotxes a les cruïlles, als espais verds, etc. El pàrquing que gestiona el mateix Hospital General és d’ús exclusiu i de pagament. La tarifa és de 0,0466 €/min. És a dir, una hora val 2,8 € i la tarifa màxima és la de dotze hores, que s’eleva a 33,6 euros i que permet aparcar fins a 24 hores. Uns preus que es consideren alts i que fan que molts usuaris prefereixin buscar aparcaments als voltants deixant les moltes places que hi ha a l’aparcament gairebé sempre buides.
Pàrquing provisional
L’Àrea de Mobilitat s’ha compromès a buscar una solució per posar fi a als problemes de mobilitat i d’aparcament de la zona. Segons el tinent d’alcalde i regidor d’aquesta àrea, Josep Romero, l’alternativa passa per habilitar el descampat on ara els cotxes aparquen de manera desordenada en un “aparcament de sorra provisional, mentre consensuem amb els veïns la millor solució”. Romero explica que s’instal·laran senyals i s’adaptarà una entrada i una sortida per “ampliar la zona d’aparcament i evitar que els cotxes aparquin als parterres”. Està previst que aquest espai estigui habilitat d’aquí a tres mesos.
La Zona Verda pot ser una opció
La zona que s’adaptarà per aparcar no serà la solució definitiva als problemes de mobilitat. Romero explica que mantindran reunions amb els veïns per “conèixer les seves necessitats”. També manifesta que pròximament es farà el concurs per a la gestió de la zona blava i s’inclourà la possibilitat que el barri pugui tenir zona verda d’aparcament però “sempre que hi hagi un ampli consens dels veïns”, puntualitza Romero.
Amb tot, el Pla Director d’Infraestructures (PDI), que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va aprovar a finals de l’any passat, proposa construir set aparcaments de dissuasió a la regió metropolitana, un dels quals a l’entorn de l’estació d’Hospital General de Ferrocarrils, a més d’ampliar els aparcaments propers a les estacions de Valldoreix i Mira-sol. L’objectiu dels aparcaments és facilitar la mobilitat a les zones properes a aquestes estacions i està previst que es facin abans del 2020 si el pressupost ho permet .