El futur demana llicenciats en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques
Més enllà de preparar-los per un mercat laboral cada vegada més tecnològic, la programació permet cercar errors i augmentar la motivació, l’autonomia i el foment de la creativitat, entre d’altres
Ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, les anomenades disciplines acadèmiques STEM, tenen actualment molta demanda en el mercat laboral. En un futur es calcula que les necessitats laborals en aquestes àrees encara s’incrementaran més per l’entorn tecnològic que s’apropa, amb nous llocs de treball que encara no existeixen.
Tenint en compte això, la programació i la computació poden tenir un paper més que rellevant en el futur dels infants i dels joves d’avui en dia especialment en l’àrea de les Tecnologies d’Informació i Comunicació (TIC). A més, aquesta disciplina pot suposar un coneixement més que aplicar en el seu dia a dia i és que encara que els escolars saben buscar informació a Internet, gestionar aplicacions i xarxes socials, la tecnologia que ho fa possible és la gran desconeguda, un fet que els fa perdre oportunitats i nous reptes.
A banda, aquest coneixement per programar té altres beneficis entre els joves i els nens com l’augment de la motivació, la millora de l’autonomia, el foment de la creativitat, l’emprenedoria i la cultura lliure. Igualment en desenvolupar la programació es treballen les estratègies de resolució de problemes i també es coneixen diferents formes de comunicació d’idees. En definitiva unes habilitats molt útils per a qualsevol estudiant.