El Servei d’Atenció Domiciliària augmenta un 10% cada any
L’any passat aquest servei municipal va atendre 523 persones
El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) preveu augmentar un 10% les hores d’assistència cada any. Aquest increment continuat es contempla en el nou expedient de contractació que ha d'adjudicar el SAD. El nou contracte, que tindrà una vigència de tres anys i tindrà opció de prorroga a tres anys més, es licitarà per 14,64 milions d’euros.
A través del SAD, un servei obligatori que presten els Ajuntaments, el consistori ofereix atenció directa a persones que tenen dificultats per ser autònomes, especialment persones grans o amb risc social. Entre d’altres el SAD ofereixen tasques d’higiene personal, mobilitat, cura i control de l’alimentació i acompanyaments fora de la llar, a més de tasques educatives i socialitzadores o un servei de manteniment de neteja de la llar. L’any passat aquest servei municipal va atendre 523 persones i va realitzar 59.600 hores d’assistència.
Enfortir aquest servei social
L’objectiu del SAD implica enfortir el servei social. Per això el nou contracte inclou la possibilitat que els coordinadors tècnics de l’empresa realitzin visites a domicili amb les referents del cas per fer una valoració més integral de la situació abans de realitzar la sol·licitud del servei.
A més s’estableix l’obligatorietat que des dels coordinadors tècnics de l’empresa realitzin un retorn de tots els serveis, al cap de 15 dies que s’hagin iniciat i es sistematitzen els tipus de seguiment dels serveis, introduint protocols de seguiment ordinaris, de seguiment pels serveis socioeducatius i de seguiment de situacions amb vulnerabilitat social. Finalment es preveu la possibilitat de cessió i custòdia de claus per part de l’empresa en situacions específiques d’alta dependència, l'existència de telèfon d’atenció en totes les franges horàries i es demana un vehicle més.