La comunicació, la protagonista de la Jornada de la Seguretat del Pacient
L'objectiu de la Jornada és sensibilitzar sobre la importància de la comunicació en una situació de crisi
L'Hospital General de Catalunya acollirà el 23 de febrer una jornada per sensibilitzar sobre la importància de la comunicació en un entorn de crisi. Aquest acte, que està organitzat pel Comitè Clínic del Pacient de l'hospital, consistirà en la celebració de diverses xerrades durant el matí que tractaran el treball en equip, la comunicació entre els professionals, la comunicació amb els pacients i els serveis d'emergències.
L'apertura de la Jornada anirà a càrrec del Dr. Xavier Mate, director de l'Hospital, i de Núria Marañón, directora de Seguretat Informativa de Quirónsalud. Durant tot el matí es duran a terme els diferents actes on destacarà el debat entre ponents. Cap a les 14.25 hores, tindrà lloc la cloenda de la Jornada, que en aquest cas estarà a càrrec de María Antonia Insensé, directora d'Infermeria, i de la Dra. Marta Guzmán, directora Mèdica.
La comunicació és considerada per la National Patient Safety Agency (NPSA) com un dels factors que contribueixen en l'aparició d'errors i la Joint Comission International (JCI) la considera una de les primeres causes d'error en l'àmbit hospitalari.
La Jornada es durà a terme al Saló d'Actes de l'Hospital Universitari General de Catalunya el 23 de febrer entre les 9 i les 15 h.