Sant Cugat mostra el seu malestar pels reiterats talls de llum
L'Ajuntament de Sant Cugat es va sumar a 13 municipis més del Vallès Occidental que van mostrar la seva disconformitat amb els continus talls de llum
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, va participar, el divendres 15 de gener, en una reunió amb diferents alcaldes de municipis del Vallès Occidental per mostrar el seu malestar pels continus talls de llum de l'empresa Endesa que afecten milers d'abonats que veuen el seu servei interromput.
Durant la compareixença, Ignasi Giménez, president del Consell Comarcal, va mostrar la seva preocupació per la situació de molts veïns als quals actualment els està costant pagar la factura de l'electricitat. Giménez va recordar l'última dada de l'associació de consumidors FACUA, que assenyala que la factura de la llum dels primers dies de gener podria ser la segona més cara de la història. "Ens preocupa l'impacte d'aquesta pujada de preus sobre les famílies", declarava Giménez en la reunió.
D'aquesta manera, els diferents alcaldes del Vallès Occidental emprendran accions legals contra Endesa pels talls de llum i exigeixen inversions urgents amb l'objectiu que l'empresa plantegi un pla d'inversions per reformar la xarxa elèctrica a tota la comarca, però específicament a les localitats i els barris que més estan patint interrupcions en el servei.
Per la seva banda, des d'Endesa han volgut assenyalar que estan en contacte "amb totes les administracions públiques i col·lectius per facilitar la millor qualitat en els seus subministraments. Som conscients que ha estat un any amb moltes adversitats, tant per la COVID-19 com pel darrer temporal, no obstant això, nosaltres seguim amb treballs de manteniment amb l'objectiu de poder oferir la millor qualitat possible".
Amb tot, la Generalitat ha anunciat que obrirà un expedient informatiu per identificar totes les interrupcions del subministrament elèctric superior als 30 minuts que s'han produït els darrers tres mesos i que es produeixin al llarg de l'hivern, amb la intenció de detectar-ne les causes i avaluar el procés de reposició del servei.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.