Sant Cugat podria passar a ser zona 1 a partir del 2018
L'Ajuntament estudia ara el cost que suposaria pels santcugatencs, ja que el canvi implica un recàrrec en l'IBI
L'Ajuntament de Sant Cugat està amb "converses avançades" amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona per incorporar-se a la zona 1 del transport metropolità. El Consistori està estudiant ara l'impacte econòmic pels santcugatencs, ja que entrar a la zona 1 implica un recàrrec a l'Impost de Béns Immobles.
L'alcaldessa Mercè Conesa ha anunciat aquest 3 de febrer la voluntat de passar a formar part de la zona 1 i la petició que, conjuntament amb altres 17 municipis, s'ha fet a l'Àrea Metropolitana. La nova condició de les set estacions santcugatenques podria entrar en vigor a partir de l'1 de gener de 2018.
La integració en la zona 1 és una petició històrica a Sant Cugat, que mai s'ha arribat a materialitzar des de les instàncies polítiques. I és que la diferència de preu és molt substancial tan en el bitllet senzill (passa de 3 a 2,15 euros) com en la T-10 ( de 19,60 a 9,95 euros)
"És un moment oportú perquè estem compromesos amb la lluita contra la contaminació i en promoure un transport públic de qualitat i sostenible", ha afirmat l'alcaldessa.
Quant costarà
"Sempre hem sigut partidaris d'entrar a la zona 1, però no a qualsevol preu", ha dit Conesa, que ha explicat que aquest canvi implica un nou recàrrec en l'IBI. El 2011, l'alcaldessa va descartar integrar-se a la zona 1 precisament pel recàrrec fiscal que suposava, tot i que el govern local sempre havia defensat aquesta integració.
Per ara, l'Ajuntament encara no sap quin increment suposaria pels ciutadans aquest recàrrec a l'IBI que imposa l'Àrea Metropolitana per entrar a la zona 1. Un cop el govern municipal hagi estudiat els diferents escenaris, prendrà la decisió.
"Hem de veure si l'impacte del recàrrec compensa els ciutadans de Sant Cugat", ha detallat Conesa, tot i que ha avançat que "la tendència d'utilitzar el vehicle privat ha de disminuir". És per això que considera que és "oportú" que els 18 municipis facin el pas per integrar-se en la zona 1 del transport metropolità.
Missatge a l'estat
El Partit Popular ha presentat pel ple municipal d'aquest febrer una moció en què demana precisament l'entrada a la zona 1 de Sant Cugat. No és la primera vegada, ja que durant el passat mandat els populars van presentar una proposta similar, que va ser rebutjada per l'equip de govern de Convergència.
El tinent d'alcalde Damià Calvet ha apuntat en aquest sentit que la possibilitat d'integrar-se a la zona 1 també depèn, en part, de l'aportació de l'estat. Una aportació al transport públic català que, segons Calvet, ha disminuït els últims anys. "S'ha de ser coherent", ha demanat.