L'equip MACBETH i Maur Gascó, tutor del projecte. FOTO: Cedida

Societat

Sis alumnes del Thau tornen de Silicon Valley amb el seu projecte fet realitat

MACBETH, l'equip format per sis alumnes de l'Escola Thau Sant Cugat tornen de Silicon Valley amb el seu projecte fet realitat

Després del viatge formatiu a Silicon Valley, les sis alumnes de l'Escola Thau Sant Cugat guanyadores del Premi Repte Emprèn 2016, han tornat amb el prototip del seu projecte de manta multifunció que es càrrega amb energia solar fet una realitat.

Maria Calvet, una de les sis membres de l'equip MACBETH, nom que també rep el projecte, parla de la seva pròpia experiència en aquest viatge formatiu. Segons informa, el projecte es va plantejar a partir d'una necessitat, "després d'haver vist un documental sobre els refugiats vam decidir crear un producte per cobrir algunes de les seves necessitats." Així va ser com es va iniciar el projecte MACBETH, una manta impermeable multifunció que permet, a més d'aïllar del fred, modificar la seva estructura a través de les sivelles inferiors per convertir-se en un portabebès o en una motxilla per traslladar material.

Calvet continua dient que "vam assolir el repte proposat per Hewlett Packard Enterprise, l'empresa que ens va assesorar en la millora del nostre projecte. A través de l'energia solar vam aconseguir crear un sistema per carregar la manta". Tota aquesta experiència va suposar "una font d'inspiració, a més de poder conèixer noves formes de treballar de grans empreses i aprendre moltíssim", assenyala. Finalment, apunta que es veu amb "moltes ganes d'iniciar projectes nous i treure profit de tot el que m'ha aportat aquesta experiència".

El professor Maur Gascó, tutor del projecte i professor que va acompanyar a l'equip MACBETH al viatge, destaca que "va ser molt estimulant conèixer la vessant acadèmica d'universitats de renom com Stanford i Berkeley. El sistema educatiu dels Estats Units es basa, sobretot, en la cultura de creació i en l'esperit d'activitat, de tal manera que l'alumne pugui desenvolupar totes les seves capacitats, en especial la comunicació oral i el treball en equip."

"Tant per professors com per alumnes, aquest viatge va ser un focus d'inspiració acadèmica i professional per millorar el sistema educatiu i intentar canviar la societat," assenyala Gascó. Continua dient que "ens van sorprendre molt les instal·lacions de les oficines i la manera de treballar als Estats Units. El clima de treball és molt positiu, existeix la competitivitat entre treballadors però sempre pensant en el benefici de tot l'equip, tot un exemple de professionalitat."

Així mateix, Maur Gascó i Maria Calvet coincideixen en què "ha sigut molt emocionant veure l'evolució del projecte i formar part d'aquesta experiència".

L'Escola Thau Sant Cugat i Hewlett Packard Enterprise

A les sis alumnes d'ESO de l'Escola Thau Sant Cugat se'ls va associar l'empresa Hewlett Packard Enterprise com a partner. La companyia tenia la tasca d'assessorar i guiar l'equip d'alumnes en la millora del producte i comprometre's en la tasca educativa emprenedora de l'equip.

El repte que va proposar Hewlett Packard Enterprise constava de desenvolupar els elements tecnològics de la manta impermeable i d'un esquema de finançament col·laboratiu. Aquest repte es va dissenyar per tal de permetre difondre el missatge de responsabilitat social dels usuaris i amplificar el seu abast en cas d'emergència social.

Els Premis Repte Emprèn

La tercera edició dels Premis Repte Emprèn va guardonar 5 equips d'alumnes d'escoles, 2 catalanes i 3 de l'Estat espanyol, amb un viatge formatiu a Silicon Valley per potenciar les seves habilitats d'emprenedoria. Els guanyadors van poder aprendre de l'experiència de professionals d'empreses líders a escala mundial i conèixer nous mètodes de treball.

El gran objectiu dels Premis Repte Emprèn són els desafiaments als quals els alumnes s'han d'enfrontar durant la seva estada a Silicon Valley perquè puguin explorar, aprofundir i aplicar millores en la seva proposta. Aquests reptes van ser creats per empreses que es van comprometre en la tasca educativa emprenedora dels equips.