Així viuen el coronavirus una alumna de 2n de Batxillerat i un docent que teletreballa
El coronavirus ha impactat amb força al sector educatiu, que s'ha de reinventar en totes les seves branques
Un dels sectors que més impacte ha rebut pel coronavirus és el de l'educació. Ja fa unes setmanes que s'han suspès tota mena de classes presencials i s'ha ajornat la selectivitat, que s'havia de celebrar el 9 de juny i es farà entre el 22 del mateix mes i el 10 de juliol.
El TOT Sant Cugat analitza com afecta la situació a una alumna de 2n de Batxillerat, que enguany ha de fer la selectivitat, i a un professor d'idiomes, que se les empesca per fer classes a distància.
Una preparació "autodidacta" per a la selectivitat
L'educació és un dels sectors més afectats per les mesures establertes per l'administració contra el coronavirus. Ja fa dies que els centres educatius i les universitats romanen tancats. El dimecres, 25 de març, el Govern de l'Estat i les autonomies acordaven celebrar la selectivitat entre el 22 de juny i el 9 de juliol. "Fins aleshores no sabíem data i, inclús, hi havia l'opció que la selectivitat es fes al setembre. El fet de conèixer una data alleugera", diu l'estudiant Júlia Molina.
Si bé és cert que ja coneixen la data, els alumnes no poden fer classe presencial, fins a nova ordre. "Si el curs de 2n de Batxillerat ja és estret i intens, amb aquesta situació encara ho és més", diu Molina en aquest sentit. Per això, molts alumnes aprofiten per estudiar a casa i, per aquest motiu, com explica l'estudiant, la preparació per a la selectivitat d'enguany "és molt autodidacta".
De totes maneres, Molina reconeix la tasca dels professors: "Ens envien el temari i estan posant tot el que poden posar de la seva part".
El canvi de data, a més, pot afectar diferents joves. Júlia Molina explica al TOT Sant Cugat que companys seus havien reservat una casa per anar-hi a passar uns dies després dels exàmens (tenint en compte que s'havien de celebrar a partir del 9 de juny), o uns altres havien reservat bitllet per fer l'Interraïl.
"Moltes famílies volen seguir amb l'activitat docent"
JR Armadàs i Maria Hanali passen el confinament a casa amb el seu fill de 15 mesos i fent classes d’idiomes a distància, organitzant-se per torns. Armadàs, qui compagina aquesta tasca amb la de periodista, està fent classes d’anglès a amics amb els quals les feia presencialment abans del confinament.
Hanali, dirigeix Catalonia Idiomes, una acadèmia amb seu a Barcelona, que oferia també classes particulars presencials a Sant Cugat i ara s’han convertit en classes en línia. “Les classes presencials s’han convertit en classes a distància. No és el mateix, perquè presencialment és més còmode i humà, però estalviar-se el desplaçament és un avantatge, perquè guanyes temps”, apunta. Amb tot, afirma que el que canvia és l’estructura i el contingut de la classe.
Pel que fa a la resposta dels alumnes, explica com en cada cas és diferent, en funció de com s’està portant el confinament i com afecta la crisi econòmica associada. “Moltes de les famílies volen seguir fent les classes, perquè consideren important mantenir l’activitat docent, no volen perdre el ritme, i tenen un parell d’hores ocupades”, explica, tot i saber que, en alguns casos, es retallarà aquesta activitat si s’han de retallar despeses per motius laborals.