Finalitza la primera fase del pla de millora de la Floresta amb 41 carrers asfaltats
A la tardor s'enceta el procés de participació per dissenyar la segona fase, que inclourà l'arranjament dels passatges
L'Ajuntament de Sant Cugat ha donat per finalitzada la primera fase del pla de millora de la Floresta, que ha permès la pavimentació de 41 carrers del barri amb una inversió municipal de 2,5 milions d'euros. El tinent d'alcalde d'Urbanisme ha visitat aquest dimarts, dia 13 de setembre, un sector de la Floresta per analitzar els resultats d'aquest projecte que ha fet oblidar la pols i el fang en bona part del barri.
"Estem molt contents. Aquest pla ve a resoldre un dèficit històric. La Floresta és un barri que s'ha anat fent afegitons i tenia un dèficit d'urbanització i de disposar de carrers adequats per l'ús dels veïns", ha indicat el tinent d'alcalde. Calvet ha indicat que la inversió de 2,5 milions d'euros ha estat la més gran que s'ha fet mai a la Floresta des de la seva creació.
En total s'han asfaltat 11 quilòmetres de carrers, el que ha suposat una superfície total asfaltada de 80.000 metres quadrats. "La Floresta és un barri en contacte amb la natura i això s'havia de tenir en compte. Ho hem aconseguit", ha afegit Calvet, que ha detallat que un equip de treballadors seguirà al barri per enllestir els últims detalls. Rogasa ha estat l'empresa encarregada de dur a terme les obres.
Amb participació
L'Ajuntament de Sant Cugat va presentar en el passat mandat el pla de millora per asfaltar la Floresta. Tot i això, els veïns es van oposar, ja que no van participar en la seva elaboració. Això va provocar fortes tensions i va obligar al govern municipal a obrir el projecte als veïns i es va refer de nou amb la participació dels florestans.
Segons Calvet, la participació s'ha mantingut durant tot el procés de les obres, que s'han anat adaptant a les seves necessitats i preocupacions. "L'aportació veïnal ha estat magnífica. La participació ha estat fonamental i molt positiva en la definició del projecte i les execucions de les obres", ha celebrat Calvet.
Carrers asfaltats
Els 41 carrers asfaltats de la Floresta suposen la pràctica totalitat de les vies principals del barri. Un tram del carrer de Vallvidrera i un altre de Font del Fumet són dos dels principals espais que han quedat sense pavimentar. Els 41 carrers asfaltats són:
- Sector Casino: carrer de la Quadra de Canals, carrer de Verdaguer i carrer de Palmera
- Sector Turó del Sol: camí de Terrassa (entre rotondes), carrer de Margarit, carrer del Turó del Sol i carrer de Rosa Mariné
- Sector del Caqui: passeig del Xiprer, passeig del Caqui, carrer de Dinamarca i camí de la Serreta
- Sector Floresta Alta: carrer Auró, carrer de Catalpa i carrer de Paulònia
- Sector Colònia Pares: avinguda de Pere Planas, carrer de Cedrela, carrer de Font del Fumet i passatge de Parés
- Sector Colònia Mirador: carrer d'Adrià Pardos, carrer de Font del Fumet, carrer del Cupre, carrer de Moret, camí antic de Can Borrull, carrer d'Aigües de Sabadell, avinguda de Guix Borrull, avinguda de Can Borrull i carrer de Sant Cristòfor
- Sector Porteres Sud: carrer de Nenúfar, carrer de Casalot, carrer de Vallvidrera Oest/ Carrer de Vallvidrera Est, camí Font del Fumet, carrer del Sàndal i passatge de Fumet
- Sector Muntanyesa Sud: avinguda de les Mines, avinguda de la Piscina, carrer de Ponent, passeig de Crepuscle i carrer de Planeta
- Sector Golf: C de les Ones i passatge de les Ones
Remodelació de les places
Les intervencions municipals a la Floresta no s'acaben amb aquesta primera fase del pla de millora. De fet, aquesta tardor s'obrirà un procés de participació per definir la segona fase, que consistirà en l'arranjament dels passatges, escales i corriols interiors del barri.
A més, ja ha finalitzat el procés de participació del projecte de remodelació de les places del Centre i de Pere Planes. Segons Calvet, aquest 2016 s'han de licitar les obres i tenir-ho tot a punt per iniciar-les.
"Tot plegat ho hem de tenir acabat durant aquest mandat (2019). Això acabarà de configurar un barri amb totes les seves singularitats, poc dens i contacte amb la natura, però amb les condicions de vialitat i habitabilitat que es necessiten avui en dia", ha indicat el tinent d'alcalde.