Aprofitant el desconfinament de la COVID-19, l'Ajuntament ha posat en marxa l'anomenada Anella Verda, una Anella Verda que consisteix a reduir carrils i espais per on puguin circular els vehicles de motor i ampliar els destinats a vianants, bicis, patinets i altres estris no contaminats.
Els usuaris de bicis estan molt contents i els ecologistes també. Els comerciants i restauradors no tant perquè tenen por que la gent deixi d'anar a comprar i/o passejar pel centre per anar a les àrees comercials que envoltant la ciutat.
La primera pregunta que jo em faria és quants ciclistes i ecologistes viuen de l'activitat comercial del centre? La segona seria si el centre de la ciutat disposa d'un transport públic eficient. La tercera seria la de si algú ha donat un cop d'ull al plànol de la ciutat amb les distàncies entre barris sense cap més possibilitat que la d'utilitzar un vehicle privat. La quarta seria analitzar l'existència d'aparcaments dissuasius al voltant d'aquesta Anella Verda. Una cinquena podria ser si algú ha pensat que els vells o discapacitats també tenim algun dret perquè jo o compro una cadira de rodes elèctrica (que no puc) o estic condemnat a quedar-me a casa.
Una de les apostes del futur en el món del transport privat sembla que és el vehicle elèctric. I si la mateixa Anella Verda reservés carrils pels vehicles privats no contaminants? Diuen que estem davant d'un boom de vendes de cotxes i que la majoria seran, com a mínim, híbrids.
Potser podríem potenciar l'activitat del centre oferint aparcaments gratuïts i una mobilitat fàcil als vehicles elèctrics en lloc de pensar que tothom té 15 anys i una garantia d'equilibri per bellugar-se per la ciutat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.