Consum i intel·ligència col·lectiva
El conflicte de la decisió en el moment de compra està vinculat amb la dificultat de trobar informació objectiva
A la nostra ciutat hi ha molts comerços i empreses, sens dubte tenim al nostre abast tot un ventall de productes i serveis. Com a consumidors, demanen una relació de confiança amb les marques, transparència més enllà de la publicitat, i ens mostren inquiets quan hem de decidir una compra: estem davant d'un món d'oportunitats a la carta, on a més tothom opina lliurement. Part de la responsabilitat la té el món digital...
L'escenari varia constantment, els jugadors som els mateixos però les regles varien a una velocitat extrema. En el gran "joc" del consum, les marques es veuen gairebé obligades a monitoritzar canvis d'actitud, tendències i conducta dels consumidors, immersos (potser ofegats) en un volum d'informació extraordinari.
Fa poc vaig llegir un informe de la casa Ford, on indica que un 68% dels ciutadans troba informació en línia que freqüentment és contradictòria, un 74% opina que la tecnologia té un costat fosc que ens està convertint en persones menys educades, insomnes i obeses, i el 62% creu que les empreses són responsables de millorar la vida dels seus clients. El consumidor es replanteja coses aclaparat per la saturació d'inputs rebuts.
El conflicte de la decisió en el moment de compra està vinculat amb la dificultat de trobar informació objectiva. És a partir d'aquest dilema que els consumidors ens fem responsables a nosaltres mateixos i a altres, de prendre decisions correctes pel bé de la societat en conjunt. Aquesta nova actitud pot etiquetar-se com a "consciència social col·lectiva": exigim una major responsabilitat al comerç i empreses per tal d'oferir-nos compromís amb la societat.