El futur de l'aeroport de Barcelona al plenari municipal
Aquestes declaracions i accions contrasten però amb la moció aprovada en el darrer Ple Municipal impulsada per la pròpia CiU, i a la que s’hi van sumar el PSC i Iniciativa. Una moció irresponsable, plena d’errades i inexactituds, demagògica i gens rigorosa, que poc sorprèn venint de la persona que la va defensar en nom de CiU, el seu co-president local, el Sr. Puigneró, qui sembla més un representant de les CUP (això sí, amb corbata) que d’un partit nacionalista suposadament moderat.
El Sr. Puigneró i els representants del PSC, aquests amb una memòria molt selectiva, obliden que va ser el Ministre socialista José Blanco qui va paralitzar el passat mes d’octubre la privatització per un període de tres mesos veient que no es donaven les condicions per dur-la a terme. Si tant els hi ha molestat la decisió de l’actual Govern d’Espanya per quin motiu no van fer-se sentir en el moment de la suspensió inicial de la privatització?
Sobta que en la moció parlin de lliure competència quan tots aquests partits des del Govern de la Generalitat, primer el tripartit i ara CiU, en una decisió, aquesta sí, pròpia de països comunistes, hagin injectat més de 200 milions d’euros per nacionalitzar una companyia aèria privada. Per cert, senyors Puigneró, Villaseñor i Calderón, donat que el Ple Municipal es dedica a debatre sobre el futur de l’aeroport de Barcelona, per quan una altre moció demanant una auditoria sobre els comptes d’Spanair i reclamant el reemborsament dels 200 milions d’euros d’ajuts públics, com es preveu que farà la Comissió Europea?
Des del Partit Popular no necessitem presentar mocions per defensar l'aeroport de Barcelona com a peça fonamental per a l'economia catalana i espanyola, doncs als fets ens remetem. El Pla Barcelona, projectat pel Govern de José Maria Aznar, ha transformat l'aeroport amb la construcció d'una nova àrea terminal, la T1, i l'ampliació del camp de vols amb una nova pista, a més d'altres infraestructures rellevants. Igualment està prevista la construcció d'un nou edifici satèl·lit, un espai amb quatre dics d'embarcament i desembarcament, una àrea intermodal, i també la reforma de la T2 entre d’altres instal·lacions. Aquestes actuacions consolidaran Barcelona - El Prat com un important aeroport Hub europeu, i augmentaran les seves connexions, tant nacionals com internacionals.
Recentment, la ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat que el Govern espanyol mantindrà la “gestió coordinada” de l'aeroport de Barcelona per part de les administracions central i autonòmica, per millorar la seva “capacitat i competitivitat” i que aviat presentarà un nou model de gestió on Generalitat, Ajuntament i cambres estaran representades, exactament el que es demanà des de Catalunya en l’acte realitzat a l’IESE al que fa referència la moció.
Senyor Puigneró, ja va sent hora que actuï amb una miqueta més de rigor i serietat. Deixi de fer volar coloms, aterri de peus a terra (a Sant Cugat) i posis a governar.
Més informació