Opinió

El tren a la Floresta

La mobilització dels veïns, la intervenció d'algunes personalitats, com ara l'enginyer i promotor dels ferrocarrils Carles Emili Montañés, van propiciar que la companya donés el vistiplau

El dimecres 17 de juliol es va inaugurar l'Exposició sobre el tren a l'estació dels FGC de la Floresta. L'Associació de propietaris va néixer, fa ara 100 anys, amb l'objectiu de demanar la construcció d'un baixador, que deixés de banda el llarg passeig a peu o en tartana necessari per arribar a la contrada.

El nom de Colònia La Floresta-Pearson, que feia referència al desaparegut financer nord-americà, buscava cridar l'atenció de la companya de ferrocarrils perquè iniciés la construcció d'una estació més en la línia que ja havia arribat a les Planes i a Sant Cugat els anys anteriors.

La mobilització dels veïns, la intervenció d'algunes personalitats, com ara l'enginyer i promotor dels ferrocarrils, Carles Emili Montañés, van propiciar que la companya donés el vistiplau, però a canvi que el cost total de l'operació fos assumit pels veïns. Aquests van haver d'aportar el terreny i encara assegurar un determinat nombre de passatgers.

Posar-se d'acord no va estar fàcil. Primer van haver de determinar on havia d'anar l'estació, si abans o després del túnel. Finalment es va decidir en funció de la ubicació del terreny cedit. Després es van haver de posar d'acord a tothom per aportar una quantitat equivalent per pagar la construcció. Cada desavinença, cada petit problema va suposar un endarreriment. Però, des que es va anunciar l'arribada del tren, la venda de parcel·les no va deixar de créixer, donant pas a la consolidació de la colònia i l'ampliació gradual dels serveis bàsics.

Finalment el juliol de 1925 es va inaugurar l'estació que va poder garantir l'accés a residents i a un nombre creixent d'estiuejants.