Opinió

Els 'clickbait' de Sant Cugat

Sant Cugat del Vallès és una ciutat que aglutina gran quantitat d'empreses i amb elles un nombre considerable de portals web, tràfic i continguts interactius

Aquesta és una realitat que no podem negar, al contrari, és una realitat que cal aprofitar i potenciar de forma ordenada, amb estratègia i amb uns objectius ben definits. Però el fet de disposar de molts contenidors d'informació digitals també solen ser un perill, ja que molts cauen en el parany de generar, de forma inconscient o no, els anomenats "clickbaits".

El "clickbait" és un terme que defineix una tècnica negativa que consisteix a posar "hams" perquè els usuaris facin clics en alguns continguts. Normalment es generen mitjançant un titular cridaner, una imatge o una afirmació o promesa que no sempre respon a la realitat.

Tots hem vist algun titular, sobretot de diaris o portals poc reputats, que a les xarxes socials abusa de sensacionalisme i l'únic que aconsegueix és produir un clickbait, un clic d'un usuari que se sentirà enganyat i marxarà ràpidament i possiblement per sempre.

El problema de les empreses que utilitzen els clickbaits per generar visites als seus portals és que molts d'ells converteixen el clic, que només hauria de ser un mitjà per arribar als continguts, en un fi. I quan un està emprant el clickbait per generar tràfic el tot poderós Google ho veu, s'adona que el percentatge de rebot és alt i penalitza el site.

A qualsevol campanya de màrqueting digital es mesuraran els clics que rebi el portal, la landing page o el site en qüestió, però les empreses hem de tenir clar que el nombre de clics en si no suposa "engagement". El que les empreses necessiten és que els usuaris generin clics de qualitat, consumeixin continguts al site, el recordin i hi vulguin tornar.