Opinió

Final de curs amb fills amb discapacitat intel·lectual. I ara què?

'Sol·licitem més implicació de les institucions públiques perquè els nostres fills gaudeixin d'activitats de lleure a la nostra ciutat com qualsevol infant o jove santcugatenc'

Acaba el curs escolar i comença una travessia plena de reptes i obstacles que durarà gairebé tres mesos. Si per a una família amb fills neurotípics el període estival implica una planificació prèvia i maldecaps, cal imaginar-se el que suposa aquesta etapa a les famílies amb fills amb discapacitat intel·lectual i dependents.

L'escola és fonamental per aquestes famílies, perquè les rutines diàries faciliten la conciliació familiar i el desenvolupament adequat per als fills. Però quan aquest període s'acaba, cal buscar alternatives de qualitat que assegurin el seu benestar i la seva evolució. En aquest sentit, l'oferta de casals inclusius que ofereixin certes garanties és molt escassa a Sant Cugat i gairebé sempre hem de buscar alternatives fora del nostre municipi.

Aquesta logística més els requisits que ha de complir un casal inclusiu quant a formació i experiència dels monitors, implica per a les famílies un desemborsament econòmic important, que majoritàriament no està subvencionat. Cal tenir present que els fills amb discapacitat intel·lectual i cert grau de dependència requereixen una ràtio 1:1, és a dir un monitor per nen. Això comporta uns costos de contractació elevats que han d'assumir majoritàriament les famílies afectades.

Des d'Acompanya'm, sol·licitem més implicació de les institucions públiques perquè els nostres fills gaudeixin d'activitats de lleure a la nostra ciutat com qualsevol infant o jove santcugatenc.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.