Josep M. Vallès, director editorial del TOT Sant Cugat.

Opinió

Internautes santcugatencs

Sé que no descobreixo res: la comunicació avui ja no passa només pel paper, també passa per Internet. No seré jo qui digui si al paper li queda molt o poc temps de vida. El que sí que tinc clar és que actualment el paper del TOT Sant Cugat, de la publicació que editem des de fa 26 anys, continua sent líder a la nostra ciutat. De fet, la darrera onada del Baròmetre de la Comunicació i de la Cultura indica que 55.000 santcugatencs majors de 14 anys llegeixen setmanalment el TOT Sant Cugat. No oblidem que no és el mateix un mitjà de comunicació que fa premsa de proximitat que un de generalista.

Ara bé, és evident que si avui vols arribar a tothom no et pots quedar només amb el paper. I per aquest motiu, complementem la revista amb el nou lloc web www.totsantcugat.cat, el qual vam posar en marxar el 27 de juny passat. Un web amb informació diària (de dilluns a diumenge) amb opinió (tenim uns 50 columnistes de diversos àmbits de la vida santcugatenca), amb una agenda cultural completa i amb una informació comercial i de serveis de la ciutat per donar resposta a la gran majoria dels santcugatencs i també dels ciutadans del món interessats en aquest fantàstic poble anomenat Sant Cugat (del Vallès).

Hi ha algunes dades que ens han sorprès satisfactòriament en els pocs dies de funcionament del nou lloc web i les voldria compartir amb vosaltres. Per exemple, el fet que la mitjana del temps de les visites superi els 4 minuts. De fet, entre el 27 de juny i el 19 de juliol han estat visitades 101.302 pàgines del web del TOT, segons l'informe que elabora Google Analytics del nostre portal. I la xifra de visitants únics en aquest període ha estat d’11.798. Per haver començat no fa ni un mes considerem que són xifres que indiquen un bon inici del camí per fer. Xifres a banda, continuem fent millores perquè aquest portal esdevingui una eina útil per a tots. Agrairem totes les vostres aportacions i suggeriments per tal que entre tots la fem més àgil, entenedora i completa.

També és rellevant el fet que els internautes s'interessen molt per la cinquantena d'articulistes d'opinió, columnistes que aborden temes socials, culturals, polítics, econòmics o esportius sense perdre mai la perspectiva local. Per exemple, la primera columna mensual del taxista Jordi Musoy va superar les 1.100 visites en menys de dos dies, o les columnes habituals de la publicitària Esther Madrona tenen una mitjana de 400 visites. Això, per mencionar un parell de casos del seguiment que feu dels escrits dels nostres col·laboradors i que, tots ells, continuaran publicant el mes d'agost. També és molt consultada la informació comercial i els anuncis classificats.

En aquest sentit, tampoc vull passar per alt els 717 seguidors del Twitter del @totsantcugat aconseguits en poc més de mig any de funcionament o els 898 fans del TOT al Facebook.
El TOT paper, el TOT web, el TOT Facebook i el TOT Twitter. Tots sumen. I l'objectiu no és altre que arribar a tots vosaltres. Gràcies a tots els lectors per fer-ho possible.

Segueix a Josep M. Vallès al twitter: @josepmvalles